صالحی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

بودجه نفتی سبب تورم است/ پول نفت باید سرمایه‌گذاری شود

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته بیان کرد: برای بازپس گیری بازارهای صادرات نفت به کشورهای مقصد نیاز به گذشت زمان و ارائه تخفیفات ویژه در این زمینه است. 
تصویر بودجه نفتی سبب تورم است/ پول نفت باید سرمایه‌گذاری شود

حمیدرضا صالحی، دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته در خصوص صحبت‌های زنگنه، وزیر نفت مبنی بر تولید روزانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت توسط دولت بعدی، به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: با توجه به سوابقی که در صنعت نفت داشته‌ایم، برای توسعه میادین و ظرفیت‌های قابل استفاده نیاز به سرمایه گذاری حداقل 250 میلیارد دلاری در این حوزه است.

صالحی افزود: زیرساخت‌های صنعت نفت در کشور به اندازه کافی آماده نیست و نباید در استفاده از میادین و ظرفیت‌های شناخته شده مقام ایران حداقلی باشد.

وی ادامه داد: برای اصلاحات در حوزه انرژی نیازمند زمان و همچنین تعامل با دنیا در رابطه با جذب سرمایه‌گذاری و بازار مصرف هستیم.

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته بیان کرد: کشور به دلیل اتفاقاتی که در گذشته رخ‌داده، مشتری‌های سنتی خود را از دست داده و آنها برنامه‌های جدیدی را تنظیم کرده‌اند، بنابراین برای بازپس گیری این بازارها نیاز به زمان و ارائه تخفیف است.

صالحی با بیان این که نباید صرفا به صادرات انرژی برای تأمین بودجه دولت اکتفا کرد؛ تصریح کرد: باید از مسیرهای جدید به سمت خلق ارزش افزوده بیشتر از نفت حرکت کنیم.

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته گفت: باید بخشی از درآمدهای نفتی به بودجه اختصاص نیابد، زیرا باعث تورم می‌شود. با برنامه ریزی‌های اساسی همچون عربستان و نروژ باید منابع مالی حاصل از نفت به سرمایه گذاری اختصاص یابد تا اشتباهات گذشته رخ ندهد و رفاه، معیشت و اقتصاد کشور بهبود پیدا کند.

302506