انتشار «آرزوی نقش بر آب» با صدای محمد یادگار

«آرزوی نقش بر آب» با شعری از حمید مصدق و خوانندگی محمد یادگار جدیدترین ساخته مهرداد پازوکی است که به تازگی در دسترس مخاطبان قرار گرفته.

تصویر انتشار «آرزوی نقش بر آب» با صدای محمد یادگار

به گزارش سایت خبری پرسون، جدیدترین ساخته مهرداد پازوکی با عنوان «آرزوی نقش بر آب» با شعری از حمید مصدق و خوانندگی محمد یادگار منتشر شد.

مهرداد پازوکی (آهنگساز) درباره شکل گیری این اثر گفت: قطعه «آرزوی نقش بر آب» در ادامه همکاری مشترک من و آقای محمد یادگار خواننده خوب موسیقی‌مان و با شعری عاشقانه از مرحوم حمید مصدق شکل گرفته است.

وی ادامه داد: سال‌ها پیش این شعر مرحوم مصدق را شنیده و خوانده بودم و قرار بود طی دیداری با شاعرش، همکاریهای مشترکی داشته باشیم که متاسفانه دو روز مانده به دیدارمان آقای مصدق فوت کردند. بعد از گذشت سال‌ها همین شعر را یعنی «آرزوی نقش بر آب» را با خودم زمزمه کردم ویک اتود آوازی رمانتیک هم زدم و درنهایت تصمیم گرفتم با صدای محمد یادگار آن را اجرا وضبط کنم.

این آهنگساز با بیان اینکه در موسیقی ایرانی مفاهیم عاشقانه کمرنگ شده اند، بیان داشت: در موسیقی ایرانی بیشترین گرایش به مفاهیم حماسی است ومتاسفانه چه به لحاظ شعر و چه ملودی، رومنس بسیار کم داریم به همین دلیل سعی دارم با ساخت چنین قطعاتی فضای موسیقی‌مان مملواز قطعات عاشقانه شود.

پازوکی در خصوص حمایت از صداهای جدید در موسیقی ایران نیزگفت: رنگ وجنس صدای محمدیادگار را به عنوان یک آهنگساز پذیرفتم چرا که صدای گرمی دارد که یک صبوری خاصی درآن نهفته است در واقع موسیقی محمد یادگار را باید نشست وفقط با تمرکز گوش کرد.

این آهنگساز در خاتمه با اشاره به ارکستراسیون کار که نزدیک به ارکستر گلهاست اظهار داشت: درزمان گذشته در موسیقی گل‌ها توان شنوایی و حوصله و صبوری مخاطب بالا بوداماامروزه به دلیل شرایط موجود این مسئله کمرنگ شده بنابراین میبایست به موسیقی گلهای به روز‌تر برسیم.

قطعه موسیقی «آرزوی نقش بر آب» به تهیه‌کنندگی پژمان بلورچی و موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی منتشر شده است.

302467