درخواست کمیسیون آموزش از نوبخت برای اجرای همسان‌سازی حقوق هیات علمی

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در نامه‌ای خطاب به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار همسان سازی حقوق هیات علمی دانشگاه های وزارت علوم با حقوق هیات علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت شد.
تصویر درخواست کمیسیون آموزش از نوبخت برای اجرای همسان‌سازی حقوق هیات علمی

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا منادی‌سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار همسان سازی حقوق هیات علمی دانشگاه های وزارت علوم با حقوق هیات علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت براساس بند «و» تبصره 2 قانون بودجه 1400 شد.

متن نامه علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به رئیس سازمان برنامه و بودجه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر نوبخت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

احتراما مستحضرید در تمام کشورهای پیشرفته، برای تامین کیفیت آموزش در نهادهای آموزشی تلاش های بسیار جدی صورت می گیرد. هر کشوری که در حوزه آموزش رشد داشته باشد، در زمانی کوتاه اثر مثبت آن را در توسعه به ویژه توسعه اقتصادی و رشد تولید ملی خواهد دید.

بنابراین برای حفظ موقعیت خود در توسعه فناوری و تولید دانش بنیان، لازم است به حوزه آموزش و پژوهش توجه خاص داشته باشیم. در این میان رفع مشکلات اصحاب علم و دانش، از اولویت های کشور می باشد.

علیرغم پیگیری های مجدانه اینجانب و اعضای محترم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و حمایت شایان توجه جنابعالی در تصویب لایحه بودجه کل کشور که نهایت همکاری را در رفع دغدغه اعضای محترم هیات علمی دانشگاه ها نشان دادید، به ویژه آوردن حکم مدنظر کمیسیون در بند «و» تبصره 2 قانون بودجه سال 1400 کل کشور، «همسان سازی حقوق اعضای محترم هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حقوق اعضای محترم هیات علمی غیربالینی دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، متاسفانه با گذشت بیش از 70 روز از آغاز سال 1400 و زمان اجرای قانون، تاکنون اقدام موثری در جهت اعمال این حکم در حقوق اعضای محترم هیات علمی وزارت عتف، صورت نگرفته است.

خواهشمند است دستور فرمایید تا این حکم از ابتدای سال 1400 در حکم کارگزینی اعضای هیات علمی دانشگاه ها که نقش بالایی در توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند اعمال و قانون اجرایی گردد.

دکترعلیرضا منادی سفیدان

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

302464