معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده های استان خبر داد؛

تردد بیش از یک میلیون خودرو از جاده‌های آذربایجان‌غربی طی یک ماه گذشته

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده های آذربایجان‌غربی از ثبت یک میلیون تردد در محورهای ارتباطی استان طی یک ماه گذشته که متوسط سرعت این ترددها 80 کیلومتر بود خبر داد.
تصویر تردد بیش از یک میلیون خودرو از جاده‌های آذربایجان‌غربی طی یک ماه گذشته

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، بهزاد برقی اظهار داشت: هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای، ارتقای شاخص‌های ایمنی و کاهش میزان تخلفات سرعت و سوانح رانندگی یکی از اولویت‌های اداره راهداری در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای است.

وی تصریح کرد: به منظور ثبت تخلفات سرعت لحظ‌های ۴۱ سامانه هوشمند ثبت تخلف عبور و مرور در جاده‌های استان به کار گرفته می‌شود که از این تعداد ۳۸ سامانه در دست بهره‌برداری بوده و مابقی در حال راه‌اندازی است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی افزود: این سامانه‌های هوشمند به مرکز مدیریت پلیس راه استان جهت اعمال جرایم لحظه‌ای متصل هستند.

برقی افزایش ایمنی تردد در جاده ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و میزان سرعت توسط این دوربین ها ثبت می‌شود.

وی با اشاره به تخلفات ثبت شده توسط این دوربین‌ها طی ماه گذشته، اظهار داشت: اردیبهشت ماه امسال بیش از یک میلیون تردد در محورهای ارتباطی استان ثبت شده که متوسط سرعت این ترددها 800 کیلومتر بود.

انتهای پیام/

302322

مطالب مرتبط