وزیر انرژی:

مرز ارس مرز برادری و دوستی بین۲کشور ایران و آذربایجان‌است

وزیر انرژی جمهوری آذربایجان گفت: از گذشته، کشورهای جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران ارتباطات و تعاملات بسیاری خوبی داشتند و بر این باور هستیم  رودخانه ارس مرز بین المللی مابین دو کشوری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان نیست بلکه مرز دوستی، برادری است.
تصویر مرز ارس مرز برادری و دوستی بین۲کشور ایران و آذربایجان‌است

به گزارش پرسون از آذربایجان‌غربی، پرویز شاهبازاف در پنجاهمین سالگرد بهره‌برداری از سدهای ارس، میل و مغان، اظهار داشت: از گذشته، کشورهای جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران ارتباطات و تعاملات بسیاری خوبی داشتند و بر این باور هستیم رودخانه ارس مرز بین المللی مابین دو کشوری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان نیست بلکه مرز دوستی، برادری است.

وی افزود: خوشحال هستیم که در حوزه‌های مختلف اقتصادی اجتماعی، تجاری با کشور جمهوری اسلامی ایران ارتباط خوبی داریم، بنابراین بر این باوریم که این تفاهم نامه‌ها نقش مهمی در حوزه ارتباط سازنده ما بین ۲کشور داشته است.

شاهبازاف ادامه داد: رودخانه ارس توانسته است آب آبیاری بیش از ۴۰۰ هکتار زمین را تامین کند.

وی گفت: پروژه ساخت سد ارس در سال ۱۹۶۹ شروع و بعد از یک سال به بهره‌برداری رسید، جمهوری آذربایجان که در سال ۱۹۶۹ وارد کننده برق بود امروز به عنوان یک کشور صادر کنند برق شناخته می‌شود.

وزیر انرژی جمهوری آذربایجان تصریح کرد: امروز برخی از کشورها در بحث حق آبه‌ها با یک دیگر اختلاف‌های زیادی دارند این در حالی است که کشورهای ایران و جمهوری آذربایجان با شعار دوستی و برادری به حق آبه‌های همدیگر احترام قائل هستند و به صورت مساوی و برابر استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: برنامه‌های جدیدی برای گسترش پروژه‌های مختلف در سد ارس اجرا خواهد شد و مرز ارس مرز برادری و دوستی است و رییس جمهور آذربایجان علی الهام آف بر این موضوع تاکید ویژه دارد

302141