مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی:

۶۰۰۰ تن گندم در خراسان رضوی به صورت تضمینی خریداری شد

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: تا کنون نزدیک به ۶۰۰۰ تن گندم با ارزش ۳۱ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال در سطح استان به صورت تضمینی خریداری شده است که ۱۰ درصد این مبلغ به حساب گندم‌کاران واریز شده است.
تصویر ۶۰۰۰ تن گندم در خراسان رضوی به صورت تضمینی خریداری شد

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، حمیدرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص خرید تضمینی گندم در استان اظهار کرد: خرید تضمینی گندم از ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری از شهرستان گناباد آغاز شده است. در حال حاضر خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های گناباد، بجستان و تربت حیدریه، تایباد، سبزوار و رشتخوار در حال انجام است.

وی افزود: تا امروز نزدیک به ۶۰۰۰ تن گندم با ارزش ۳۱ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال در سطح استان به صورت تضمینی خریداری شده که تاکنون ۱۰ درصد این مبلغ به حساب گندم‌کاران واریز شده است.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: در زمینه خرید تضمینی گندم از بین ۶۰ مرکز پیش‌بینی شده تاکنون ۱۷ مرکز در استان فعال شده است که از این تعداد ۹ مرکز در حال حاضر خرید تضمینی گندم را انجام می‌دهند.

نوری در خصوص قیمت پایه تضمینی خرید گندم بیان کرد: قیمت پایه خرید تضمینی گندم با احتساب ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد افت غیر مفید ۵۰ هزار ریال است. اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی سعی دارد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن وجه خریداری شده را به حساب کشاورزان واریز نماید.

وی اضافه کرد: درخواست می‌شود تا کشاورزان قبل از مراجعه به مراکز خرید به سامانه پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کرده و مشخصات خود را ثبت نمایند و با کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی به نام خود به مراکز خرید مراجعه کنند.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود از مجموع ۲۶۸ هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت بیش از ۲۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی شود.

نوری افزود: یک میلیون و پانصد هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان وجود دارد که این مقدار شامل سیلوهای بتنی و فلزی بخش دولتی و خصوصی، سیلوها و انبارهای مکانیزه و نیمه مکانیزه جوار کارخانجات آرد می‌شود.

منبع:ایسنا

302055