رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان:

قطع زنجیره کرونا منوط به واکسیناسیون ۶۰ درصدی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: برای قطع زنجیره کرونا باید ۶۰ درصد از جمعیت استان واکسینه شوند.

تصویر قطع زنجیره کرونا منوط به واکسیناسیون ۶۰ درصدی است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، پرویز قزلباش در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران استان درخصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان افزود: در مجموع در رده سنی بالای ۷۰ سال، حدود ۷۰ درصد واکسیناسیون انجام شده است.

وی اضافه کرد: به این مهم باید توجه داشت که واکسیناسیون با هدف جلوگیری از عوارض و مرگ و میر بیماری انجام می‌گیرد و بر این اساس برای قطع زنجیره باید از جمعیت بیش از یک میلیون نفری استان حدود ۶۵۰ هزار نفر در ۲ دوز واکسن کرونا دریافت کنند.

این مسوول ادامه داد: برای کاهش مرگ و میر و عوارض ناشی از ابتلا به کرونا، باید جمعیت بالای ۶۰ سال واکسینه شوند که حدود ۱۱۱ تا ۱۱۵ هزار نفر را شامل می‌شود.

قزلباش همچنین در خصوص وضعیت حال حاضر ویروس کرونا نیز در استان افزود: خوشبختانه این بیماری در بخش سرپایی و بستری، روند نزولی دارد و هر هفته روند کاهشی ۱۵ الی ۲۰ درصد نسبت به هفته قبل در بخش‌های یاد شده به وقوع می‌پیوندد.

وی یادآوری کرد: روند کاهشی بیماری در بخش بستری بصورت قطره‌چکانی بوده اما همچنان گردش ویروس در استان بالا است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز باید جدی گرفته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا درخصوص اعمال محدودیت مسافرت در تعطیلات پیش رو، نیز ادامه داد: طبق این مصوبه محدودیت تردد از روز چهارشنبه ۱۲ خرداد تا دوشنبه هفته بعد، ۱۷ خرداد، علاوه بر شهرهای قرمز، در شهرهای زرد اعمال می‌شود، تا از گردش ویروس جلوگیری شود.

به گفته این مسوول، نگرانی این است که در هفته‌های آخر خرداد به دلایل مختلف، دوباره اوج‌گیری بیماری رخ دهد که در این راستا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان مورد تاکید جدی است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۲۵۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و شمار بستری‌های کرونایی از ابتدای شیوع این ویروس خطرناک به رقم ۲۶ هزار و ۸۴ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

301995