همه چیز درباره سایت اصفهان‌نما

در راستای مسئولیت اجتماعی با هدف کاهش مراجعه همشهریان محترم به مناطق 15 گانه و پرهیز از رفت وآمد غیرضروری در سطح شهر و همچنین پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و توسعه ارائه خدمات غیرحضوری در شهرداری اصفهان، معاونت شهرسازی و معماری خدمات ویژه ای را به شهروندان ارائه میدهد.
تصویر همه چیز درباره سایت اصفهان‌نما

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، از سال گذشته با راه اندازی وب سایت اصفهان نما به آدرس WWW.MY.ISFAHAN.IRعملا بسترهای لازم برای جلوگیری از ترددهای غیرضروری به مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان فراهم شده است و کلیه هموطنان می‌توانند همه خدمات شهرسازی اعم از پرداخت عوارض نوسازی و کسب و پیشه، درخواست گواهی های پروانه، پایان کار، پایان سفت کاری و درخواست پاسخ به استعلام ادارات را از طریق این درگاه و بدون حضور در مناطق شهرداری صرفاً از طریق ابزارهای الکترونیکی دریافت کنند. هچنین کلیه مهندسان طراح و ناظر شهر اصفهان می توانند زین پس با مراجعه به این درگاه علاوه بر استفاده از خدمات قبلی سایت همچون کسر سهمیه، کلیه گزارش‌ها و تاییدات خود مانند گزارش‌های مرحله ای ایستایی و کلیه تاییدات پایان کار و پایان سفت کاری را به صورت آنلاین و بدون مراجعه به شهرداری ارسال کنند.

در واقع سایت اصفهان نما رویکرد فناورانه در واگذاری خدمات حوزه شهرسازی بر بستر فناوری اطلاعات است به گونه ای که شکل و نحوه خدمات از حالت سنتی به صورت کاملا هوشمند و با ساده ترین شکل ممکن در اختیار خود شهروند به عنوان ذینفع و بهره بردار نهایی و بدون واسطه قرار می‌گیرد. در چنین حالتی کلیه شهروندان به صورت یکسان و بدون محدودیت زمانی و مکانی (7*24) از طریق کامپیوتر و یا گوشی همراه به سامانه مزبور وارد شده و در کنار دریافت خدمات عمومی می‌توانند از خدمات اختصاصی این سایت استفاده کنند. در حال حاضر امکان استفاده از 34 خدمت ذیل در مناطق 15 گانه جهت شهروندان محترم شهر اصفهان وجود دارد.

ثبت درخواست گواهی پروانه و پایان کار و سفت کاری بدون مراجعه به مناطق 15 گانه

اخذ جواب استعلام بانک بدون مراجعه به مناطق 15 گانه

اخذ جواب استعلام نقل و انتقال بدون مراجعه به مناطق 15 گانه

امکان ثبت نوبت بازدید استعلام بصورت آنلاین

مشاهده آنلاین پرونده شهرسازی

مشاهد ه نقشه های وضع موجود و طرح های تفضیلی

مشاهده آرا کمسیون ماده 100

محاسبه تراکم ساختمانی مصوب و مجاز بهمراه قیمت حدودی اخذ پروانه

پیگیری درخواست های ثبت شده قبلی

همچنین کلیه مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان میتوانند از خدمات زیر بصورت غیرحضوری بهره مند شوند:

کسر ظرفیت آنلاین مهندسین طراح و ناظر

تایید آنلاین سفت کاری و پایان کار مهندسین ناظر

ورود اطلاعات نقشه ای آنلاین مهندسین طراح

ارسال گزارشات مرحله ای ایستایی ناظرین آنلاین

با راه اندازی این وب سایت از سال گذشته تا کنون بیش از 30 هزار درخواست بصورت غیر حضوری در سامانه اصفهان نما ثبت شده که این موضوع تاثیر به سزایی در کاهش مراجعات مردمی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان شهر اصفهان داشته است.

نویسنده: دکتر محمد مهدی احمدی- مدرس گروه عمران و حمل و نقل دانشگاه اصفهان و مشاور معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان

301799