رادیو زمستان 1399 چند درصد شنونده داشت؟

یافته‌های نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما نشان می‌دهد ۳۵.۴ درصد مردم در زمستان ۱۳۹۹ شنونده‌ برنامه‌های رادیو بوده‌اند که از میان شبکه‌های رادیویی رادیو آوا با ۱۶.۱ درصد و رادیو جوان با ۱۴.۷ درصد پربیننده‌ترین شبکه‌های رادیویی اند.
تصویر رادیو زمستان 1399 چند درصد شنونده داشت؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات این سازمان ۳۵.۴ مردم در فصل زمستان ۱۳۹۹ شنونده برنامه‌های صدای جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، این برنامه‌ها ۸۱.۶ درصد از این شنوندگان را «راضی» کرده و میانگین گوش دادن به رادیو در این فصل یک ساعت و ۵۶ دقیقه بوده است.

در زمستان ۱۳۹۹ رادیو آوا با ۱۶.۸ درصد شنونده، رادیو جوان با ۱۶.۱ درصد و رادیو ایران با ۱۴.۷ درصد، بیشترین شنونده را در میان شبکه‌های رادیویی به خود اختصاص داده‌اند.

رادیو ورزش ۱۱.۴ درصد، رادیو قرآن ۱۱ درصد، رادیو پیام ۱۰.۴ درصد، رادیو سلامت ۸.۷ درصد، رادیو فرهنگ ۶.۷ درصد، رادیو معارف ۶.۶ درصد، رادیو تلاوت ۴.۹ درصد، رادیو صبا ۴ درصد، رادیو اقتصاد ۳.۹ درصد و رادیو نمایش ۳.۸ درصد در فصل زمستان ۱۳۹۹ شنونده داشته‌اند. رادیوهای تهران و گفتگو هم در پایتخت در این فصل به ترتیب ۴.۱ و ۲.۲ درصد شنونده داشته‌اند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، از میان قالب‌های برنامه‌های صدا، خبر (۵۷.۲ درصد) و موسیقی (۴۲.۶ درصد) پرطرفدارترین قالب میان شنوندگان رادیو است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد مردان بیشتر از زنان شنونده رادیو بوده‌اند؛ ۴۷.۱ درصد شنوندگان رادیو را آقایان و ۳۰.۱ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، با افزایش سن، میزان شنونده برنامه‌های صدا هم افزایش یافته است، به طوری که در میان گروه‌های سنی مختلف، میزان شنونده برنامه‌های صدا در گروه سنی ۵۰ سال و بالاتر (۴۳.۳ درصد) بیشتر بوده است.

بر اساس این نظرسنجی، افراد با تحصیلات عالی (۳۸.۴ درصد) بیشتر از دیگر گروه‌های تحصیلی شنونده رادیو بوده‌اند.

مرکز تحقیقات صداوسیما در این نظرسنجی دریافته است که در فصل زمستان ۱۳۹۹ معادل ۶۰.۳ درصد مردم در بیشتر روزهای هفته یعنی چهار روز و بیشتر به رادیو گوش داده‌اند. پرشنونده‌ترین ساعت‌های گوش دادن به برنامه‌های صدا در آخرین فصل سال گذشته هم ساعت ۹ تا ۱۱ صبح و بعدازظهرها ساعت ۱۷ تا ۱۸ بوده است.

با توجه به اینکه در این نظرسنجی هر پاسخگو می‌توانست بیش از یک پاسخ را انتخاب کند، مشخص شد ۵۷.۸ درصد مردم رادیو را در منزل و همین طور ۵۰.۳ درصد هم در خودروی شخصی گوش می‌دهند. در همین حال، رایج‌ترین گیرنده مورد استفاده برای شنیدن برنامه‌های صدا، یعنی ۵۰.۷ درصد، رادیوی خودروست.

301768