نخستین گروه ایرانیان مقیم هند به کشور بازگشتند

نخستین پرواز اضطراری بازگشت دانشجویان و اتباع ایرانی از هند بامداد امروز شنبه ۸ خرداد وارد فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شد.

تصویر نخستین گروه ایرانیان مقیم هند به کشور بازگشتند

به گزارش سایت خبری پرسون، نخستین گروه از دانشجویان و اتباع ایرانی در هند که به دلیل قطع پروازها در اثر تدابیر و دستورالعمل‌های پیش بینی شده برای مقابله با گسترش کرونا و ممنوعیت پروازهای رفت و برگشت به این کشور با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا، در هند گرفتار شده بودند، شامگاه دیروز جمعه ۷ خرداد، با یک پرواز شرکت هواپیمایی ماهان دهلی نو را به مقصد تهران ترک کردند و ساعت ۲:۴۸ بامداد امروز شنبه ۸ خرداد وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شدند.

گفته می‌شود این پرواز با تلاش‌ها و مدیریت سفارت ایران در هند و رعایت همه دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شده است.

این گروه پس از ورود، مجدداً تحت قرنطینه ۲ هفته‌ای در تهران قرار خواهند گرفت و پس از اطمینان از سلامت کامل، از قرنطینه خارج خواهند شد.

هفته پیش سازمان هواپیمایی کشوری از انتقال دانشجویان ایرانی از مبدأ کشورهای هند و اتباع ایرانی در پاکستان به کشور با پرواز فوق العاده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

سال گذشته نیز پس از وضع قرنطینه سراسری و بسته شدن همه مرزهای هوایی هند، سفارت ایران در این کشور با تلاش‌های فراوان موفق شد چند پرواز اضطراری را برای بازگشت اتباع ایرانی از نقاط مختلف هند به کشور انجام دهد.

منبع: مهر

301630