فشار به دامداران با افزایش هزینه‌های تولید شیرخام

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه افزایش هزینه‌های تولید قیمت شیرخام را بالا برده است، گفت: قرار است نرخ های پیشنهادی برای شیرخام در سازمان حمایت بررسی و در روزهای آینده اعلام شود.

تصویر فشار به دامداران با افزایش هزینه‌های تولید شیرخام

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد مقدسی با بیان اینکه اگر قیمت شیرخام اصلاح نشود، صنعت شیر کشور نابود خواهد شد، گفت: سه ماه است که دامداران افزایش هزینه‌ها را تحمل کرده‌اند و هنوز شیر خام با نرخ سال گذشته خرید و فروش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های تولید بالا رفته است، گفت: قیمت کلش گندم از ۸۰۰ تومان به ۳۵۰۰ تومان، یونجه از ۲۵۰۰ تومان به ۵۷۰۰ تومان و ذرت علوفه ای از ۹۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان رسیده است. از طرفی سبوس هم با آزادسازی گران شد. همچنین حقوق و دستمزد نیز از ابتدای سال ۴۰ درصد افزایش یافته و همه این موارد قیمت تمام شده شیر را برای تولیدکننده بالا برده است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران اضافه کرد: نرخ پیشنهادی ما به سازمان حمایت برای شیرخام با چربی ۳.۲ درصد در دامداری، ۶۵۰۰ تومان بود. وزارت جهاد کشاورزی نیز قیمت ۶۴۲۵ تومان را پیشنهاد داده و قرار است که نرخ‌های پیشنهادی در سازمان حمایت بررسی و در روزهای آینده اعلام شود.

منبع: ایسنا

301626