الهه احمدی از لیست ورزشکاران بورسیه IOC حذف شد

ملی پوش تیراندازی ایران به دلیل اینکه سهمیه المپیک نگرفت از فهرست ورزشکاران بورسیه IOC حذف شد.
تصویر الهه احمدی از لیست ورزشکاران بورسیه IOC حذف شد

به گزارش سایت خبری پرسون، کمیته بین المللی المپیک از سال ۹۸ به ۱۰ ورزشکار ایرانی ماهیانه ۵۰۰ دلار پرداخت کرد تا این افراد برای کسب سهمیه المپیک توکیو آماده شوند. با تعویق بازی ها نیز بورسیه کمیته بین المللی المپیک نیز تمدید شد. کیکاووس سعیدی درباره اینکه چه مدت از پرداخت بورسیه IOC به ورزشکاران باقی مانده است ، گفت: بورسیه ها تا بهمن سال ۹۹ پرداخت شد و یک نوبت چهارماهه دیگر باقی مانده است که در حال گرفتن گزارش از IOC هستیم سپس مجوز پرداخت این چهار ماه را می گیریم و با ورزشکاران تسویه حساب می کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که IOC تا چه زمانی بورسیه ها را پرداخت می کند و کسی بوده که از فهرست ایران حذف شود، گفت: تا قبل از بازی های المپیک برای کسانی که موفق به کسب سهمیه شده اند، پرداخت می کند و کسانی که سهمیه نگرفته باشند حذف می شوند. در حال حاضر الهه احمدی به دلیل اینکه سهمیه نگرفت، از فهرست بورسیه ها حذف شده است.

به گزارش ایسنا، با حذف الهه احمدی، کیانوش رستمی (وزنه برداری)، حسن یزدانی (کشتی آزاد)، محمد علی گرایی (کشتی فرنگی)، ناهید کیانی (تکواندو)، نوشاد عالمیان (تنیس روی میز)، حسین رسولی (دوومیدانی)، علی پاکدامن (شمشیربازی)، نازنین ملایی (قایقرانی) و رزیتا علیپور (کاراته) در حال حاضر بورسیه هستند و ماهیانه ۵۰۰ دلار از سوی IOC دریافت می کنند.

کیانوش رستمی، نوشاد عالمیان، حسین رسولی و رزیتا علیپور هنوز مشخص نیست که سهمیه می گیرند یا خیر ودر صورت نگرفتن سهمیه، آنها نیز از فهرست دو ماه آخر پرداخت بورسیه ها حذف می شوند.

حسن یزدانی، محمد علی گرایی، ناهید کیانی، علی پاکدامن و نازنین ملایی نیز کسانی هستند که به المپیک توکیو می روند.

301486