حمید فرخ نژاد «میجر» را به خسرو سینایی تقدیم کرد

حمید فرخ‌نژاد تهیه‌کننده فیلم سینمایی «میجر» همزمان با نخستین رونمایی این فیلم در سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، این اکران را به روح زنده‌یاد خسرو سینایی تقدیم کرد.
تصویر حمید فرخ نژاد «میجر» را به خسرو سینایی تقدیم کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، فیلم سینمایی‌ «میجر» ساخته احسان عبدی‌پور، شامگاه جمعه ۷ خرداد در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد.

احسان عبدی‌پور پیش از نمایش این فیلم در سخنانی کوتاه بیان کرد: خیلی خوشحالم که اینجاییم. نمی‌د‌انم معادلات فرهنگی چگونه است؟ دیگر چیزی خوشحال و ناراحتم نمی‌کند اما تنها دلخوشی من این است که در بحرانی که پیش‌آمده و سانسی در اختیار هیچ فیلمی نیست، سه سانس نصیب فیلم ما شده است. این فیلم به لحاظ دراماتیک صفر و صد نیست ولی سفری است که نمی‌شود آن را با وسیله‌ای انجام داد، البته کار شاقی نکرده‌ام چون جایی را به تصویر کشیده‌ام که سی، چهل سال در آن زندگی کرده‌ام، پس آن دیده‌ها را مثل پستچی به اینجا آورده‌ام.

عبدی‌پور توضیح داد: از حمید فرخ‌نژاد تهیه‌کننده این فیلم تشکر می‌کنم، داستان ساخت این فیلم به این‌گونه بود که یک شب وسط شام خوردن با دهان پر، ایده‌ام را به او گفتم و او قبول کرد با هم بسازیم. در شش، هفت ماهی هم که مشغول نوشتن فیلم‌نامه این اثر بودیم، او کمک زیادی به ما کرد. باید بگویم مدت‌ها بود که آدم باهوش ندیده بودم. او هزینه کرد و وقت گذاشت تا فیلم ساخته شود.

حمید فرخ‌نژاد در سخنانی کوتاه بیان کرد: ممنونم که به تماشای «میجر» می‌نشینید. در این فیلم، با احسان بیشتر رفیق و آشنا شدم و با اجازه احسان می‌خواهم اولین نمایش رسمی را به روح زنده‌یاد خسرو سینایی تقدیم کنم.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

301445