سازمان ملل متحد بر انتخابات عراق نظارت می کند

شورای امنیت سازمان ملل متحد از موافقت خود برای حضور تیم هایی از سوی سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات پارلمانی عراق خبر داد.
تصویر سازمان ملل متحد بر انتخابات عراق نظارت می کند

به گزارش سایت خبری پرسون، شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا با درخواست عراق برای حضور تیم‌هایی از سوی سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات پارلمانی این کشور که ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) برگزار می‌شود، موافقت کرد.

بر اساس قطعنامه مصوب این شورا، به نمایندگی سیاسی سازمان ملل در عراق و ژانین هنیس- پلاسخارت، فرستاده هلندی این سازمان در عراق اجازه داده شد تا «قبل از آغاز انتخابات پیش رو، یک تیم قوی، منسجم و با اعضای مشخص را به نمایندگی از سوی سازمان ملل و به همراه کارکنان اضافی تشکیل دهد تا در روز رای‌گیری در یک پوشش جغرافیایی تا حد امکان گسترده، بر انتخابات عراق نظارت داشته باشند».

به گزارش یورونیوز، شورای امنیت در پاسخ به نامه وزیر خارجه عراق که ۱۱ فوریه فرستاده شده بود، نه تنها با درخواست اعزام تیم ناظران از سوی سازمان ملل موافقت کرد بلکه به نمایندگی این سازمان در عراق اجازه داد تا پشتیبانی لجستیکی و امنیتی لازم برای حمایت از ناظران بین‌المللی و منطقه‌ای دعوت شده توسط دولت عراق را فراهم آورد.

اوایل ماه جاری میلادی خانم ژانین هنیس- پلاسخارت مقابل شورا اعلام کرده بود که مردم عراق در جریان اعتراضات گسترده‌ای که به قیمت جان بسیاری تمام شده، خواستار برگزاری این انتخابات شده‌اند و «اکنون زمان آن نیست که این مردم را تنها گذاشت».

قرار است در انتخابات ۱۰ اکتبر ۳۲۸ نماینده پارلمان عراق انتخاب شوند و آنها نیز به نوبه خود رئیس جمهور و نخست‌وزیر را انتخاب کنند.

منبع: مهر

301425