وزیر صنعت و معدن و تجارت:

افزایش 26 درصدی صادرات فرش درکشور طی سال گذشته/بهره‌برداری از فاز دوم واحد تولید فرش صنعتی میاندوآب‌

وزیر صنعت و معدن تجارت از فعالیت یک هزار واحد در حوزه صنعت فرش بافی در سطح کشور خبر داد و گفت: صادرات فرش ایران نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده است.
تصویر افزایش 26 درصدی صادرات فرش درکشور طی سال گذشته/بهره‌برداری از فاز دوم واحد تولید فرش صنعتی میاندوآب‌

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، علیرضا رزم حسینی از فعالیت یک هزار واحد در حوزه صنعت فرش بافی در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: صادرات فرش ایران نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی وزارت براساس منویات مقام معظم رهبری فراهم سازی زیرساخت‌های لازم برای رفع موانع تولید است تصریح کرد: تمام برنامه‌های وزارت، علی رغم تحریم‌های ظالمانه کشورهای بیگانه برای رفع موانع واحدهای صنعتی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری تدوین شده است.

رزم حسینی اضافه کرد: برنامه‌های تدوین شده است که فضای شهرک‌های صنعتی گسترش پیدا کنند تا بتوانیم واحدهای جدیدی را وارد چرخه کنیم.

وزیر صمت تصریح کرد: صنعت فرش یکی از صنایع صادراتی محور ایران است که در میاندوآب نیز ظرفیت بسیار بالایی در این زمینه وجود دارد، در این راستا باید مسئولان استانی نگاهی مضاعف و ویژه به این مسئله را داشته باشند.

شایان ذکر است با حضور وزیر صنعت معدن و تجارتبهره‌برداری از فاز دوم واحد تولید فرش صنعتی میاندوآب‌ با اشتغال‌زایی برای ۱۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری یک هزار میلیاردی بخش خصوصی آغازش و فرش تولیدی در این فاز، یک هزار و ۵۰۰ شانه با تراکم چهار هزار و ۵۰۰ تراکم و عرض چهار متر است

این مجموعه تولیدی روزانه با تولید ۴۸۰ مترمربع فرش با ۲۲ کشور جهان از جمله کشورهای عراق به ویژه اقلیم کردستان عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، روسیه، چین، هند، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، آلمان، استرالیا، سوئد، لبنان و با چند کشور دیگر مبادلات تجاری دارد.

انتهای پیام/

301385