خبرنگاران نباید بین اختلافات وزرات راه و فرهنگ مظلوم واقع شوند

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: امروز اقشار مختلفی در فشار اقتصادی هستند و همانگونه که وزیر تعاون باید بحث مسکن کارگران را پیگیری نماید، وزیر ارشاد نیز باید مسکن خبرنگاران را پیگیری کند.
تصویر خبرنگاران نباید بین اختلافات وزرات راه و فرهنگ مظلوم واقع شوند

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه قیمت مسکن و اجاره آن در این چندسال اخیر، رشد قابل توجهی داشته و این مسئله باعث فشار به مردم و مخصوصا اقشاری که دارای درآمد کمتری هستند، شده است.

وی افزود: امروز خبرنگاران کشورمان از لحاظ درآمدی، دارای حداقل ترین درآمد هستند. این قشر در تمام اوقات شبانه روز، تلاش می کنند که اخبار لازم و اطلاع رسانی به مردم صورت گیرد.

مقتدایی مطرح کرد: مطلعم که بسیاری از این عزیزان بواسطه میزان درآمد حداقلی خود در بحث مسکن و تامین اجاره آن با مشکل مواجه اند. در سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد که طرح مسکن خبرنگاران را پیگیری کرده و در قالب طرح واگذاری مسکن ملی وزارت راه و شهرسازی، تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شده است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی نیز ضمن تاکید بر اهمیت حمایت از قشر خبرنگاران اعلام نمود که صحبتی در این خصوص صورت نگرفته و برنامه ای ندارد.

نماینده مردم اصفهان عنوان کرد: باید هرچه زودتر اختلاف بین وزارت راه و وزارت فرهنگ حل شود و خبرنگاران نباید در این ناهماهنگی‌ها مظلوم واقع شوند. این موضوع در همان سال گذشته باید پیگیری و حل می شده و اینکه چرا تاکنون اقدامی صورت نگرفته است، به طور جدی مورد سوال است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با امضای جمعی از همکاران به وزیر راه و شهرسازی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر دادیم که باید در اسرع وقت موضوع مسکن خبرنگاران پیگیری شود و این اختلافات بین دو وزارتخانه باید پایان یابد.

وی افزود: قطعا اگر همتی در طرفین بود، تا الان در قالب همان طرح مسکن ملی، مشکل مسکن برخی از خبرنگاران حل می شد.

مقتدایی مطرح کرد: اگر طی روزهای آینده پاسخ قانع کننده ای از سوی وزیر راه و وزیر ارشاد به دستمان نرسد، قطعا به همراه همکارانمان در مجلس از ابزار سوال از دو وزیر مربوطه استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز اقشار مختلفی در فشار اقتصادی هستند و همانگونه که وزیر تعاون باید بحث مسکن کارگران را پیگیری نماید، وزیر ارشاد نیز باید مبحث مسکن خبرنگاران را پیگیری کند.

منبع : فارس

301259