مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

ایجاد بازار فروش برای آثار هنرمندان با جدیت پیگیری می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از پیگیری‌های جدی برای یافتن بازار فروش آثار هنرمندان خبر داد.

تصویر ایجاد بازار فروش برای آثار هنرمندان با جدیت پیگیری می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمدربیع احمدخانی در مراسم‌ اختتامیه دومین جشنواره نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی زنجان با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد از سوی این اداره‌کل در شرایط کرونایی، اظهار کرد: جشنواره‌ها محل هنرنمایی هنرمندان بوده و انتظار داریم این رویدادهای هنری با حضور هنرمندان از همه شهرستان‌ها همراه باشد؛ در حالی که در همین جشنواره ۵۰ درصد از شهرستان‌ها حضور ندارند.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی جشنواره‌ها، افزود: زیاد شدن آثار ارسالی، دلیل بر این نیست که جشنواره خوب یا بد بوده است، بلکه آثار باید کیفی باشد تا به جشنواره اعتبار ببخشد.

این مسئول تصریح کرد: پیش از این نیز اختتامیه جشنواره «سرباز ولایت» برگزار شد و در آن جشنواره نیز به مشارکت بیشتر شهرستان‌ها تاکید شده‌ است. همچنین امیدواریم کمبودهای موجود از سوی متخصصان اعلام شود تا نسبت به رفع آن نیز اقدام کنیم.

احمدخانی با اشاره به نقش هنر در جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف و بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهمی که در استان در حال برگزاری است، کنگره شهدا است که انتظار داریم هنرمندان در این برنامه هم مشارکت فعالی داشته باشند، ادامه داد: علاوه بر برگزاری نخستین دوسالانه غزل حسین منزوی، جشنواره فرهنگی و هنری نماز نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره‌کل است که انتظار داریم در این جشنواره نیز هنرمندان مشارکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به انجام اقدامات مرمتی فرهنگ‌سرای زنجان، عنوان کرد: از هنرمندان انتظار داریم طراحی و لوازم مورد نیازشان را بیان کنند تا شاهد تجهیز بهتر این مکان باشیم.

این مسئول با بیان اینکه یکی از کارهایی که باید پیگیری شود، پیدا کردن بازار فروش برای هنرمندان است و با تاکید بر پرداختن به مسائل اجتماعی از سوی هنرمندان، گفت: یکی از مسائل مهمی که باید به آن پرداخت، سالمندان و انتخابات است؛ چرا که امروز مهم‌ترین مسئله کشور، همین انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: از هنرمندان انتظار داریم مشارکت فعالی در جشنواره‌ها و برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان داشته باشند.

منبع: ایسنا

301222