کاهش معاملات بورسی در آذربایجان‌غربی/ ارزش معاملات به 990 میلیارد ریال رسید

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طی اردیبهشت امسال، ۱۱۵ میلیون و ۹۶۵ هزار سهم و حق تقدم سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در استان معامله شد و ارزش معامله‌های این بازار طی ماه گذشته در استان بیش از ۹۹۰ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال بود که در مقایسه با فروردین ماه، کاهش دارد.
تصویر کاهش معاملات بورسی در آذربایجان‌غربی/ ارزش معاملات به 990 میلیارد ریال رسید

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، وحید جوادی اظهار داشت: شاخص کل بورس آذربایجان‌غربی طی اردیبهشت ماه در مقایسه با ماه پیش از آن با ۶۴ هزار و ۷۴۶ واحد کاهش به یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۸۴۴ واحد رسید.

وی با اشاره به اینکه طی ماه گذشته شاخص بازار فرابورس افزایش ۶ واحدی واحدی را تجربه کرد، افزود: این شاخص نیز در پایان اسفند ماه به ۱۷ هزار و ۷۹۱ واحد رسید.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طی این مدت در بورس استان، ۱۲ کارگزار از ۱۷ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق ‌تقدم شرکت‌های بورسی و فرابورسی را معامله کردند، افزود: در این مدت نمایندگی شرکت کارگزاری "توسعه سهند" بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۲۱ درصد به خود اختصاص داد.

جوادی، از سهم ۲۲ درصدی خرید در ماه گذشته خبر داد و بیان کرد: طی این مدت، سهام صندوق واسطه گری مالی یکم با ۹.۵ درصد، بیشترین ارزش کل معامله‌ها را به خود اختصاص داد و در رده نخست معاملات بورس منطقه‌ای قرار گرفت.

بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۳ شمسی با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری این استان تاسیس شد.

انتهای پیام/

301177

مطالب مرتبط