آقایان مسئول؛ بجای نامزدی پاسخگوی عملکردتان باشید که بلای جان مردم شده

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی کشور گفت: مسببان وضع موجود در کشور نه تنها نباید به عنوان کاندیدای نهایی در عرصه انتخابات حضور داشته باشند، بلکه باید پاسخگوی تصمیماتی باشند که کشور و مردم را این چنین گرفتار کرده‌ است.
تصویر آقایان مسئول؛ بجای نامزدی پاسخگوی عملکردتان باشید که بلای جان مردم شده

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداها یک وظیفه قانونی دارد و در برابر این وظیفه قانونی که قانونگذار برعهده شورای نگهبان گذاشته، طبعاً باید پاسخگو باشد.

وی افزود: این به این معناست که شورای نگهبان هم در نظام جمهوری اسلامی مستثنا از پاسخگویی نیست و باید در چارچوب وظایف خود پاسخ قابل دفاع داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: وظیفه شورای نگهبان، بررسی صلاحیت، بررسی کارنامه افراد و بررسی جزئیات گذشته تا به امروز کاندیداهاست و طبعا متناسب با حساسیت مسئولیت، دقت و نکته‌سنجی نیز باید بیشتر باشد.

گودرزی خاطرنشان کرد: مردم هم از شورای نگهبان هم می‌خواهند که با حساسیت و دقت بالایی، صلاحیت کاندیداها را مورد بررسی قرار دهد. مردم همواره می‌گویند چرا آقای روحانی تأئید صلاحیت شد که کشور این چنین دچار خسارت شود. مردم می‌گویند که چرا آقای روحانی از روز اول تأئید شد تا امروز پس از هشت سال مسائل کشور امروز به مشکلات پیچیده و بغرنج تبدیل شود.

وی افزود: مردم می‌خواهند شورای نگهبان کسانی را که در ایجاد وضع فعلی در کشور سهیم و دخیل بودند اجازه ندهد به عرصه انتخابات راه پیدا کنند و کشور را از مسیر صلاح و رستگاری منحرف سازند.

وی اظهار داشت: کسانی که در ایجاد شرایط فعلی کشور مؤثر و در این باره تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر بوده‌اند، قطعاً نمی‌توانند دردهای این کشور را در حوزه اقتصاد، سیاست، معیشت و... درمان کنند، چرا که خودشان مسبب وضع موجود در کشور هستند و قطعا در صورت ورود به عرصه، همین راه را ادامه می‌دادند و ادامه این راه چیزی جز از بین رفتن فرصت‌های باقیمانده کشور و افزایش مشکلات موجود نبود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداها تنها به وظیفه خود عمل کرده است، خاطرنشان کرد: خطاب این صحبت‌های من آن کاندیداهایی هستند که مسبب وضع موجود بوده و در هشت سال گذشته تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر بوده‌اند. مسائل دیگر کاندیداها بین خودشان و شورای نگهبان است و من در مورد پرونده آنها صحبتی ندارم.

وی افزود: آن تعداد از افرادی که معدود هم هستند و مسببین وضع موجود در کشورند، نه تنها نباید به عنوان کاندیدای نهایی در عرصه انتخابات حضور داشته باشند، بلکه باید پاسخگوی تصمیمات غلط و فرصت‌سوزی‌های گذشته خود باشند که کشور و مردم را این چنین گرفتار کرده‌اند.

منبع : فارس

301110