توضیحات سام سرویس در مورد توقف خدمات پس از فروش سامسونگ در ایران

شرکت سام سرویس در پیامی درباره خبر توقف خدمات پس از فروش سامسونگ توضیحات کاملی ارائه کرد
تصویر توضیحات سام سرویس در مورد توقف خدمات پس از فروش سامسونگ در ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، متن پیام سام سرویس به این شرح است:

پیرو انتشار خبری مبنی بر توقف خدمات پس از فروش محصولات سامسونگ توسط شرکت سام سرویس، مواردی را جهت تنویر افکار عمومی و روشن شدن ابعاد موضوع به اطلاع می رساند.

گروه سام از دهه هفتاد تنها نماینده رسمی تولید، توزیع و خدمات پس از فروش محصولات لوازم خانگی سامسونگ در ایران بوده و همواره در تمام شرایط تحریم، محدودیت ها و بحران های اقتصادی، بر تعهدات خود در خصوص حمایت و پشتیبانی از محصولات قانونی و رسمی سامسونگ در کشور پایبند بوده است. پس از شروع تحریم‌های دوره جدید و توقف همکاری رسمی سامسونگ با شریک تجاری خود سام در بخش تولید محصولات جدید، تامین قطعات اصلی این صنعت توسط شرکت مادر متوقف شد. این موضوع همزمان شد با سیاست ابلاغی وزارت صمت مبنی بر تولید تمام ظرفیت شرکت‌ها و عرضه گسترده کالا به بازار به منظور مدیریت عرضه و تقاضا تا خلایی در بازار احساس نشود. هر چند بر این موضوع واقف بودیم که اجرای این سیاست به دلیل شرایط خاص تحریمها ،تبعات سنگینی در ادامه مسیر برای گروه خواهد داشت، اما چون همیشه تابع بی چون و چرای سیاست های ابلاغی بودیم و با تمام توان در سه شیفت، تولید و حجم گسترده ای از کالا با گارانتی سام سرویس را به بازار عرضه کردیم. این شکل عرضه به صورت مقطعی و موضعی باعث کاهش عطش بازار شد اما چون بخش عمده محصولات، توسط افراد سود جو و بعضا غیر مرتبط، با هدف احتکار و فروش بعدی، انبار شد، آسیب جدی به ما و فروشندگان رسمی و مصرف کننده واقعی وارد کرد. از سوی دیگر کالاهای مذکور برای دور بودن از چشم دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، در مکانهایی انبار شده بود که فاقد استانداردها و کیفیت لازم آب و هوایی بود تا جایی که اخبار منتشره حکایت از کشف انبارهایی در کنارگاوداری ها و سوله های ضایعات داشت و قاعدتا هنگام رسیدن به دست مشتری نهایی، محصولات با آسیب دیدگی های جدی سخت افزاری و نرم افزاری مواجه شدند.

اقبال و اعتماد مردم به محصولات این برند با گارانتی رسمی سام سرویس، زمینه را برای سو استفاده حداکثری احتکارکنندگان فراهم ساخت تا با تزریق قطره چکانی و بالا بردن عطش بازار، زمینه قیمت گذاریهای اجحاف آمیز و غیرقانونی روی کالاهای مذکور را فراهم کنند. به همین منظور مدیران گروه سام با هماهنگی دستگاه های مسئول، با هدف تحت فشار قرار دادن و مجبور کردن احتکارکنندگان برای عرضه هر چه سریعتر این محصولات و تنظیم شرایط بازار، مبادرت به اعلام ابلاغیه کردند که در آن اعلام شده است ملاک محاسبه گارانتی سام سرویس برای کالاهای سامسونگ از تاریخ تولید 18 ماه است نه تاریخ فروش تا سود جویان برای جلوگیری از ضرر حداکثری خود هر چه سریعتر مجبور به عرضه این کالاها به بازار شوند. امیدواریم اجرای این طرح باعث کاهش و منطقی شدن قیمت ها و افزایش قدرت خرید مصرف کنندگان محصولات این شرکت شود چرا که حفظ اعتماد و جایگاه برند نزد عرضه کنندگان قانون مدار و خریداران واقعی بزرگترین سرمایه و خط قرمز گروه سام است.

301061