سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان؛

هوای زنجان رو به گرمی می‌رود

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان از گرم‌تر شدن دمای هوای این استان از روز جمعه خبر داد.

تصویر هوای زنجان رو به گرمی می‌رود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سونا صرفی با بیان اینکه میزان دمای هوای این استان نسبت به چند روز اخیر روند کاهش داشته است اما از ظهر فردا /پنجشنبه ۶ خرداد ماه/ با افزایش مواجه خواهد شد، افزود: گرمای هوای این استان در روز جمعه /هفتم خرداد ماه/ محسوس‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته زنجان با دمای هوای ۷/۸ درجه سانتیگراد بعد از همدان با ۶ درجه سانتیگراد، دومین مرکز خنک کشور بود، اظهار داشت: طی این مدت سجاس از توابع شهرستان خدابنده و گیلوان در شهرستان طارم به ترتیب با میزان دمای ۶ و ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان خنکترین و گرمترین نقطه این استان به ثبت رسید.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه دمای فعلی شهر زنجان ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر است که این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت، ۵ درجه سانتیگراد کاهش نشان می‌دهد، گفت: امروز بارش‌ها در زنجان به صورت پراکنده خواهد بود و از بعدازظهر سیستم بارشی مستقر در این منطقه خارج می‌شود و فردا نیز بارندگی‌ها در حد محلی اتفاق خواهد افتاد.

صرفی اظهار داشت: میزان کمینه و دمای رخ داده در ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان در ۲۴ ساعت گذشته در سجاس ۶ و ۲۱، ارمغانخانه ۷ و ۲۳، قیدار ۷ و ۲۱، زرین رود ۷ و ۲۵، سلطانیه ۷ و ۲۲، حلب ۷ و ۲۶، خیرآباد ۸ و ۲۲، زنجان ۸ و ۲۵، ابهر ۸ و ۲۴، دانشگاه زنجان ۸ و ۲۳، پری ۹ و ۲۱، گرماب ۹ و ۲۴، دندی ۹ و ۲۴، باش قشلاق گرماب ۹ و ۲۳، فرودگاه زنجان ۹ و ۲۴، خرمدره ۱۰ و ۲۴، نیک پی ۱۰ و ۲۵، فیله خاصه ۱۱ و ۲۵، ماه نشان ۱۳ و ۲۴، آب بر ۱۵ و ۲۶، گیلوان ۱۵ و ۲۹، چورزق ۱۵ و ۲۷ درجه سانتیگراد بود.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه‌روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

290942

مطالب مرتبط