انتخابات ریاست جمهوری 1400 همراه با شبکه دو

شبکه دو سیما به مناسبت نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری 1400 برنامه‌هایی را تهیه و تدارک دیده است.
تصویر انتخابات ریاست جمهوری 1400 همراه با شبکه دو

به گزارش سایت خبری پرسون، برنامه‌های «هزار و چهارصد»، «میخچه» و موشن گرافی‌های کوتاه کاری از گروه سیاسی شبکه دو سیما هستند که به موضوع انتخابات می‌پردازند. در برنامه «هزار و چهارصد» به مباحث و مسائل پیرامون انتخابات ریاست جمهوری و بررسی ریاست جمهوری ایران طی دوازده دوره گذشته پرداخته می شود. این برنامه روزهای فرد حوالی ساعت 17:15 پخش می‌شود. برنامه «میخچه» هم روزهای شنبه و سه شنبه حوالی ساعت 20 در قالب طنز سیاسی به موضوع انتخابات می‌پردازد. موشن گرافی‌هایی با عناوین «انتخاب من»، «نوبت من»، «ماندگار»، «جمهور»، «ساترا»، «گزینه»، «برای فردا» و «خانواده ایرانی» نیز تولید شده با تکنیکهای ویژه برای این ایام در نظر گرفته شده‌اند که در فواصل برنامه‌ها پخش می شوند و مسابقات پیامکی با عناوین «دولت من»، «سیزده بعلاوه شش» نیز پخش خواهند شد.

برنامه «غیرمحرمانه» و «زنده باد زندگی» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه دو هستند. برنامه «غیرمحرمانه» با دعوت از افراد خبره و کارآمد، سمت و سوی انتخاباتی پیدا میکند و حاوی وله‌های درون برنامه‌ای درخصوص انتخابات خواهد بود که جمعه ها ساعت 18:30 از شبکه دو پخش شده و شنبه ها ساعت 14:20 بازپخش می شود. در برنامه «زنده باد زندگی» هم با برپایی مباحث کارشناسی در حوزه انتخابات در هر برنامه 25 دقیقه به این موضوع مهم پرداخته می شود و 2- 1 میان برنامه از کلام رهبری پیرامون انتخابات نیز پخش خواهد شد که این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 10:50 با اجرای محمدجعفر خسروی مهمان خانه مخاطبان خواهد بود.

گروه اجتماعی فرهنگی شبکه هم با تولید برنامه های «خیابان پاستور» و «در انتهای الوند (صبحگاهی) به استقبال انتخابات می رود. برنامه «خیابان پاستور» با اجرای محمد سلوکی در گفتگویی روشنگرانه و فارغ از هیاهوهای رایج به تبیین وجوه مختلف مسئولیت های ریاست جمهوری، وظایف و اختیارات رئیس جمهور و وزارتخانه ها و معاونت‌های زیرمجموعه و عملکردشان در حوزه اجرایی کشور به صورت تخصصی می نگرد. این برنامه هرشب ساعت 21 پخش میشود. در برنامه «در انتهای الوند» هم آیتمی با عنوان «میز انتخابات» وجود دارد که علاوه بر سخنان مجریان برنامه در زمینه انتخابات، در این آیتم بصورت تخصصی از کارشناسی دعوت می شود تا در زمینه انتخاب اصلح و شیوه های درست انتخاب مطالبی را به بینندگان منتقل نماید. این مجله صبحگاهی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 7:15 پخش میشود.

گروه خانواده هم در برنامه «عصر خانواده» هر هفته تا زمان نزدیک شدن به انتخابات، با سؤالی از مهمانان و کارشناسان برنامه به موضوع انتخاب، انتخاب اصلح و در نهایت ویژگیهای یک رئیس جمهور در حوزه‌های مختلف جامعه اشاره میکند. همچنین با پخش سرودهای حماسی و سخنان مجریان برنامه پیرامون موضوع انتخابات ریاست جمهوری، فضا را برای این فرایند مهم آماده میکند. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت 18 از شبکه دو پخش میشود.

290851