رشد 65 درصدی منابع موسسه ملل همراه بهینه شدن پرتفوی آن

موسسه ملل در طول دو ماه نخست سال جاری توانست منابع سپرده ای خود را در مقایسه با دور مشابه سال گذشته 65 درصد افزایش دهد و علاوه بر آن با جذب سپرده های کم هزینه و بدون هزینه پرتفوی سپرده های جذب شده را بهینه کند .
تصویر رشد 65 درصدی منابع موسسه ملل همراه بهینه شدن پرتفوی آن

به گزارش سایت خبری پرسون، موسسه اعتباری ملل در دومین ماه سال 1400 در مجموع 358 میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرد و در مقابل 377 میلیارد تومان سود به سپرده های سرمایه گذاری اختصاص داد، حاصل کار این موسسه در طول دو ماه نخست سال جاری کسب 694 میلیارد تومان درآمد تسهیلاتی و اختصاص 710 میلیارد تومان سود به سپرده های سرمایه گذاری بود.

افزایش 65 درصدی مانده سپرده های سرمایه گذاری

مانده سپرده های سرمایه گذاری موسسه ملل در پایان اردیبهشت ماه سال جاری به رقم 25 هزار و 9 میلیارد تومان رسید که مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بیش از 65 درصد رشد داشته است، که حاکی از افزایش اعتماد سپرده گذاران به این موسسه است و علاوه بر آن این موسسه این دوره هشت هزار و 396 تومان سپرده بلند مدت دو ساله جذب کرد در حالی که در دوره مشابه سال گذشته این رقم صفر بود و در بخش قرض الحسنه با جذب یک هزار و 348 میلیارد تومان شاهد رشد 102 درصد است. ترکیب پرتفوی سپرده های سرمایه گذاری موسسه ملل نشان دهند اعتماد روز افزون سپرده گذارن و کاهش هزینه تمام شده پول در این موسسه است .

رشد 30 درصدی تسهیلات اعطایی

مانده تسهیلات اعطایی موسسه ملل در پایان اردیبهشت ماه سال جاری به رقم 20 هزار و 457 میلیارد تومان رسید که مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 30 درصد رشد داشته است، مشارکت مدنی ، سایر تسهیلات و فروش اقساطی به ترتیب بیشترین سهم در پرداخت تسهیلات را داشته اند و در این دوره تسهیلات قرض الحسنه با رشد 83 درصدی به رقم 566 میلیارد تومان رسید که نشان دهند توجه ویژه موسسه ملل به بخش قرض الحسنه است .

موسسه ملل در طول دو ماه نخست سال جاری در بخش جذب سپرده های سرمایه گذاری عملکرد مطلوبی داشته است بطور که منابع سپرده ای آن با رشد 65 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به رقم 25 هزار و 9 میلیارد تومان رسید و علاوه بر آن جذب سپرده های کم هزینه مانند سپرده های کوتاه مدت، شاهد رشد 43 درصدی بود و همچنین سپرده های قرض الحسنه، با رشد 102 درصدی روبرو شد که حاکی از بهینه شدن پرتفوی سپرده های این موسسه است.

منبع: بانکداری ایرانی

290840