چرا موج رمز ارزها فرو نشست؟

همواره باید بخش کوچکی از کل سرمایه را در بازار رمز ارزها بازار قرار داد که همین نکته تا حد زیادی قادر است نوسانات کل سرمایه متاثر از نوسانات قیمتی در این بازار را کاهش دهد و این دقیقا به معنی کاهش ریسک است.
تصویر چرا موج رمز ارزها فرو نشست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، پویا بهمنی، تحلیلگر بازار سرمایه نوشت: برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها باید ماهیت رفتاری روانشناختی و ریسک های حاکم بر آن را بیشتر شناخت. این بازار در دسته بازارهای «بسیار پرریسک» با «نوسان قیمتی بسیار زیاد» دسته‌بندی می‌شود. عوامل ایجاد کننده این میزان ریسک را می‌‌توان در دو گروه عوامل ذاتی و عوامل بیرونی طبقه بندی کرد.

وابستگی شدید نحوه و هزینه معاملات در آن به قوانین و سیاست‌های محدود کننده دولت‌ها و متاثر بودن قیمت‌ها از متغیرها و اخبار اجتماعی و سیاسی در سطح جهان از جمله عوامل بیرونی موثر بر ارزش رمز ارزها هستند. همچنین در رابطه با عوامل ذاتی می‌توان به پیچیدگی های تکنیکی و فنی، انتزاعی و غیرفیزیکی بودن که منجر به ابهامات بسیار زیاد در ارزش‌‌گذاری این دارایی نوین می‌‌شود، در کنار اثر پذیری زیاد از ورود و خروج سرمایه‌های بزرگ افراد حقیقی و نهادها به دلیل حجم کوچک بازار اشاره کرد.

برای مثال در یک سال اخیر بیت‌کوین ۳ ریزش قیمتی با بیش از ۳۵ تا ۵۰ درصد اصلاح قیمتی را تجربه کرده است و هر بار توانسته خود را بازیابی و به روند صعودی خود ادامه دهد. بنابراین ریزش اخیر اتفاقی غیر طبیعی در این بازار محسوب نمی‌شود.

همزمان بررسی‌های روانشناختی با استفاده از داده‌های حجمی و قیمتی نشان دهنده آن است که میزان ترس در بازار به بالاترین حد خود در یک سال اخیر رسیده که با عبور از این قله ترس می‌توان به سمت معاملاتی متعادل‌تر و با هیجان کمتر حرکت کرد. با در نظرگرفتن تمامی موارد ذکر شده می‌‌توان ادعا کرد که ریسک بالای این بازار اگر به درستی مدیریت شود، قطعا می‌‌تواند سودسازی خوبی را برای سرمایه گذار به همراه داشته باشد.

مدیریت ریسک به این معناست که همواره باید بخش کوچکی از کل سرمایه را در این بازار قرار داد که همین نکته تا حد زیادی قادر است نوسانات کل سرمایه متاثر از نوسانات قیمتی در این بازار را کاهش دهد و این دقیقا به معنی کاهش ریسک است.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: آرمان ملی

290612