نمره قبولی برای کشتی استان همدان در جام تختی

مسابقات کشتی آزاد جام بین‌المللی جهان پهلوان تختی در حالی برای همدانی ها به پایان رسیدکه کارنامه قابل قبولی را از خود به جای گذاشتند هرچند می‌توانستند بهتر عمل کنند و به‌جای ۳ مدال با ۶ مدال برگردند اما امید را برای نتایج درخشان‌تر میادین آینده در دل اهالی کشتی استان روشن کردند.
تصویر نمره قبولی برای کشتی استان همدان در جام تختی

سایت خبری پرسون- به عملکرد کشتی استان زیر ذره‌بین کارشناس کشتی پرسون می‌پردازیم که در هر وزن به تحلیل نقاط قوت و ضعف‌آن‌ها خواهیم پرداخت.

۶۱ کیلو‌گرم داریوش ولی زاده جوان آینده داری که به تازگی به جلگه مدعیان این وزن در سطح ملی با کارنامه‌ای قابل قبول در جوانان پیوسته است در این مسابقات در کشتی اول خود توانست با اختلاف خوب کشتی‌گیر نچندان مطرحی را از پیش رو بردارد ولی در ادامه راه میتوان گفت مغلوب عدم تجربه در میدان بزرگی همچون جام تختی شد ولی در آینده نوید روزهای روشن را می‌دهد تا بتواند از شاخصان کشتی استان باشد.

در ۷۰ کیلوگرم سجاد چهاردولی علیرغم شایستگی کسب مدال متاسفانه کشتی‌های واقعی خود را در این مسابقات به نمایش نگذاشت ولی یکی از دلایل محکمش وزن کم کردن وی و راه نیفتادن بدنش بود اگر میخواهد در این وزن موفق شود باید درصد چربی بدنش را پایین بیاورد تا به ۷۰ کیلو نزدیک‌تر شود و با کم کردن کیلوهای بدنش موقعیت‌های خود را از دست ندهد.

در ۷۴ کیلو جمال خدابنده لو تا رسیدن به فینال با عملکرد قدرتمندی که داشت حرفی برای گفتن باقی نگذاشت اما در فینال حتی می‌توانست فیروز‌پور را با برنامه ریزی خوبی شکست دهد ولی می‌توان گفت خدابنده‌لو به تجربه بیشتر فیروزپور باخت، ولی نباید نادیده گرفت جمال باید بیشتر روان خود را در مقابل تصمیمات داوری قوی‌تر کند.

در ۸۶ حمیدرضا علی‌بخشی در کشتی با گرجستان در حالی که پیش بود با کشیدن یک کنده اشتباه دستش مورد شکستگی قرار گرفت که میتوانست یک پای فینال باشد ولی اگر به صحبت‌های کوچینگ خود بهتر توجه می‌کرد نه دچار آسیب‌دیدگی می‌شد نه بازنده می‌شد.

دیگر ۸۶ همدان هادی وفایی‌پور بود که بعد از ماه‌ها آسیب دیدگی و دوری از فضای کشتی عملکرد خوبی را تا فینال به کادر فنی نشان داد ولی در فینال در حد یک کشتی‌گیر ۶ دانگ جلوه نداد و نباید بعنوان مدعی این وزن و بعنوان رقیب حسن یزدانی انقدر راحت در مقابل یک کشتی‌گیر چند کلاس ازخود پایین‌تر پل ۴ امتیازی می‌رفت و ضعف بعدی هادی از دست دادن چابکی و تکیه کردن به قدرت بدنی و عدم تعادلش در وسط تشک بود.

در ۹۲ کیلو مهدی حاجیلویان قهرمان بلامنازع انتخابی تیم ملی جوانان که روز‌های اوج خود را به سمت طلای جوانان جهان و آسیا پشت سر می‌گذارد می‌گوید تنها هدفم صید طلای جوانان جهان و آسیا و در ادامه استمرار این مدال است تا انشالله بتوانم برای المپیک بعد از امید‌های قطعی مدال باشم، با شناختی که از کشتی های یکطرفه و روبه‌جلو و هجومی حاجیلو داریم چیزی برای این مهم کم نخواهد داشت، علت باخت وی تمرکزش بر روی میادین و اهداف جوانان خود هست و می‌توان گفت حاجیلو چیزی را از دست نداده وی ملی‌پوش بلامنازع جوانان در این وزن است و علت باختش هم در جام تختی احتیاط در کشتی بود چرا که او یک کشتی گیر هجومی و روبه جلو است.

در ۹۷ کیلو دانیال شریعتی نیا که تا فینال کشتی های خود را به شایستگی هرچه تمام تر و آمادگی بهتری نسبت به قبل برده بود ولی در فینال برای دوازدهمین بار مغلوب مجتبی گلیج شد و علت باخت وی را می‌شود از پیش باخته بودن دلاور همدانی دانست، دانیال باید در مقابل این‌ کشتی گیر رو به جلو و هجومی کشتی بگیرد تا بتواند مدعی این وزن باشد.

در نتیجه تیم ۷ نفره همدان می‌توانست با ۶ مدال به همدان برگردد که ۳ مدال گرفته نشده همدان را به علت عدم تجربه و عدم تصمیم‌گیری درست کشتی گیران در لحظه را از دست دادیم.
در همین راستا امید یوسفی مربی اعزامی تیم همدان عملکرد همدان رو خوب عنوان کرد و گفت:
قطعا می‌توانستیم با مدال های بیشتری برگردیم ولی نوید روزهای بهتری را دادند و اگر میخواهیم بزرگسالان‌مان در آینده ای نزدیک به دوران طلایی کشتی همدان برسد و پشتوانه محکمی را باید تامین کنیم و امثال سیف فیض‌اللهی و زندی را باید در رقابت با بزرگسالان وارد کنند چرا که شایستگی رقابت را نیز دارند و از طرفی اگر میخواهیم نتیجه جهان و المپیک بگیریم باید مسئولین استانی در همان حد حمایت کنند و انگیزه بخش باشند، کشتی همیشه افتخار آفرین بوده هیچوقت دست‌خالی نبوده است.
یوسفی علت موفقیت کشتی استان در جام تختی ۱۴۰۰ را اعتماد به مربیان سازنده دانست و گفت؛ مطمئن باشید با برنامه‌ریزی دقیق تر می‌توانیم بهتر هم باشیم، یوسفی سطح مسابقات را در اوزان غیر المپیکی همچون مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بالا عنوان کرد و در اوزان المپیکی نیز سطح مسابقات با غایبین بزرگ این اوزان را پایین توصیف کرد.

نویسنده: مصطفی ساجدی

توجه: مطلب فوق صرفا دیدگاه نویسنده می باشد و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

290593