برق همچنان می رود و مدیران در حال چراغانی مشکلات!

یادداشت/سال ها گذشت بدون توسعه زیر ساخت های برق در کشور و امروز سومین روز از برنامه قطعی برق در استان اصفهان است. عدم برنامه ریزی و غافلگیری مسئولان اتفاق تازه ای نبوده و نخواهد بود!
تصویر برق همچنان می رود و مدیران در حال چراغانی مشکلات!

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، بررسی چند نکته در این مجال ضروری است؛

اتفاقا؛ در روز بهره وری و بهینه سازی مصرف، مرسل صالحی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان گفته بود؛ « با فرا رسیدن فصل تابستان و گرمای هوا شاهد افزایش چشمگیر میزان مصرف برق هستیم که با توجه به محدودیت منابع انرژی از یک سو و کاهش میزان بارندگی‌ها از سوی دیگر باید برای ذخیره انرژی از مصرف زیاد پیشگیری و جلوی خاموشی برق را با مدیریت مصرف بگیریم .»

این یعنی مقصر اصلی غافلگیری مردم هستند به دلیل اینکه 38 درصد از مشترکان پر مصرف در بخش خانگی هستند. لبته به 30 درصد بخش صنعتی فعلا کاری نداریم.

همانطور که در پیش خبر روزنامه عصر اصفهان نیز به عدم توجه شرکت برق شهرستان برای اطلاع رسانی به رسانه ها گفته شد و در همان روزی که برق برخی مناطق قطع شد برنامه قطعی ها هم به رسانه ها داده شد!

برنامه ای که می طلبید در هفته های قبل از اجرا بررسی و کارشناسی شود و مدیریت بحرانی در این زمینه صورت پذیرد که متاسفانه بدون در نظر گرفتن موارد مهمی چون فصل امتحانات مدارس بین ساعت های 8 تا 12، چراغ های راهنمایی در ترافیک شهری که گزارش های مردمی حاکی از آن است که در برخی چهار راه ها بدون مامور مربوطه باعث هرج و مرج هایی شده است و این نمونه مشتی از خروار غافلگیری دربحران برق است.

شرکت های برق استان و شهرستان اصفهان، این عدم همراهی و اطلاع رسانی را به گردن مدیریت کلان‌تری می گذارند یعنی تصمیماتی که درجای دیگری گرفته شده و ما تنها مجریان آن هستیم!

در بخش بالاتر اما؛ انتقاداتی به وزیر نیرو وارده شده است؛ نماینده شاهرود خطاب به وزیر نیروگفته بود؛

آقای وزیر؛جلوی قطعی برق را بگیرید

یک عضو کمیسیون عمران مجلس نسبت به دلیل قطعی برق در ایران به وزیر نیرو انتقاد کرد و خواستار رفع مشکل شد.

همچنین این عضو کمیسیون عمران مجلس در تذکری خطاب به وزیر نیرو متذکر شده بود؛ متأسفانه قطعی برق در کشور وجود دارد و شما باید جلوی آن را بگیرید.

ولی در حال حاضر از آخرین باری که قطعی های برق در کشور روی می دهد سه و سال و کمی بیشتر گذشته است و امروز این سال ها فرصتی می توانست باشد برای مدیریت بحران همیشگی!

آقای وزیر لطفا جلوی خاموشی های کشور را بگیرید!

نویسنده: نرگس رضایی-روزنامه نگار

290559