فرمانده پایگاه هوانیروز آبیک:

‍ آزادسازی خرمشهر بدون پرواز عقاب های هوانیروز امکانپذیر نبود

فرمانده پایگاه هوانیروز آبیک مهرداد بخشیان، به مناسبت آزادسازی خرمشهر روز ایثارو مقاومت وپیروزی گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر شاهکار نظامی ایران بود و مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس و پس از آن کار بزرگی انجام داد.
تصویر ‍ آزادسازی خرمشهر بدون پرواز عقاب های هوانیروز امکانپذیر نبود

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، بخشیان در ادامه افزود: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از کسب تجربه از عملیات های غرور آفرین طریق القدس وفتح المبین برای پشتیبانی از یگان‌های ارتش وسپاه با ۹۵ بالگرد در انواع مختلف و سه فروند انواع هواپیماهای بال ثابت اعم از (فرند شیب، توربو کماندر، جت فالکن ) در این عملیات شرکت کرد.

درعملیات بیت المقدس، هوانیروز با ۵۱۸۰ ساعت پرواز جنگی وعملیاتی باعث افزایش روحیه و ایجاد اعتماد به نفس هرچه بیشتر دربین خلبانان ورزمندگان ومصممتر شدن آنها در ادامه عملیات شد و باتقدیم ۴ شهید به نام‌های ستوان شهید علیرضا حراف، ستوان شهید قدرت ا... خدادادی، ستوانیار شهید نصرا...، تفضلی و ستوانیار شهید نصیر رادفر که از دلاورمردان وخلبانان شجاع هوانیروز بودندکه ایثار و از خود گذشتگی پرسنل خود را بار دیگر به منصه ظهور گذاشت.

فرمانده پایگاه هوانیروزآبیک در پایان افزود: جادارد دراین روز عزیز یاد کنیم از خلبان شجاع و سرافراز نیروی هوایی ارتش مرحوم سرتیپ خلبان محمود اسکندری که با شجاعت ورشادت پل تدارکاتی، استراتژیکی که ارتش بعث عراق، به روی اروند ساخته بود را منهدم کردند وعقبه ارتش بعث عراق را بسته ومنجر به اسیرشدن حدود ۱۹۰۰۰ نفر از نیرو های ارتش عراق شد و با از خودگذشتگی این قهرمان ملی، دشمن زمین گیرشد ودرنهایت خرمشهر عزیز آزاد شد.

290532