نامزد ریاست جمهوری باید اکثریت صاحبان رای را به پای صندوق رای بکشد

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نباید احساس کاذب "خود انقلابی‌تر بودن" به کسی دست بدهد، گفت: فردی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود، باید چهره‌ای باشد که اکثریت صاحبان رای را به نفع خود پای صندوق رای بیاورد.
تصویر نامزد ریاست جمهوری باید اکثریت صاحبان رای را به پای صندوق رای بکشد

به گزارش سایت خبری پرسون، ابوالقاسم رئوفیان درخصوص انگیزه خود برای حضور در انتخابات گفت: با انگیزه اصلاح امور امده‌ام و وعده‌ای خارج از توان یک رییس جمهور نمی‌دهم و هر چه در توان دارم انجام می‌دهم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: من تمام ٣۶ اصل قانون اساسی در مورد حوزه وظایف رییس جمهور و معیارهای اعلام شده توسط رهبری را مطالعه کردم و این شرایط را در خود دیدم تا ثبت نام کنم. در نهایت تصمیم با اجماع دبیران حزب ایران زمین در استان‌ها به اجماع رسیدیم و ثبت نام کردم.

وی با بیان اینکه نام دولت من "دولت عمل‌گرا" است، گفت: ما در خصوص شورای شهر با شورای وحدت همکاری داریم . در عین حال نسبت به ساز و کار شورای وحدت برای رسیدن به فرد اصلح از همان ابتدا معترض بودم و امروز هم شرایط به گونه‌ای است که نیاز به بازنگری داریم.

رئوفیان اظهار کرد: سبک و سیاق به گونه‌ای بود که نامزدها را ارزیابی کنند. بعد اعلام کردند اگر فلانی ثبت نام کند ما از او حمایت می کنیم که در تعارض با ساز و کار است و در هر سازوکاری باید برایند خرد جمعی حاکم باشد.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد: به نظر می‌رسد غرور کاذبی به شورای وحدت دست داده است در حالی خود برتر انقلابی بودن که درست نیست.

وی با بیان اینکه باید رفتارها نقد شود و نه اشخاص، گفت: به عنوان مثال اعلام کردند اگر فلان شخص ثبت نام کند تمام انقلابی‌ها پشت او هستند اینها مسائلی است که بر اساس تصمیم حزب با استفاده از حق تحفظ خودمان ثبت نام کردیم.

رئوفیان ادامه داد: فردی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود، باید چهره‌ای باشد که اکثریت صاحبان رای را به نفع خود پای صندوق رای بیاورد و اگر ما رییس جمهوری داشته باشیم که با رای ضعیف بالا آمده است در آینده دچار مشکل می‌شود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: اگر حضور مردم نباشد مشروعیتی نیست و هرچه حضور مردم کمتر باشد مشروعیت آسیب بیشتری می‌بیند در عین حال هرچه مشارکت بیشتر باشد مشروعیت نظام نیز بیشتر است.

وی در پاسخ به اینکه در صورت تایید صلاحیت به نفع کسی کنار می‌روید، تصریح کرد: همه چیز به تصمیم حزب بستگی دارد.

منبع: ایرنا

290496