گندمزارهای بهشهر شاهد استفاده از پهپاد سم‌پاش

مسئول دهستان شهدای بهشهر در قرارگاه پیشرفت و آبادانی از توزیع سم قارچ کش در ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گندم بهشهر خبر داد و گفت: این عملیات به صورت دستی و پهپاد انجام می شود.
تصویر گندمزارهای بهشهر شاهد استفاده از پهپاد سم‌پاش

به گزارش سایت خبری پرسون از مازندران، مهدی بابایی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این سم در راستای مقابله با قارچ‌کش‌ها به منظور جلوگیری از بیماری‌های قارچی و افزایش عملکرد گندم انجام می‌شود.

مسئول دهستان شهدا بهشهر در قرارگاه پیشرفت و آبادانی، توزیع سم قارچ کش در بین کشاورزان و بهره برداران اراضی گندم مازندران برای مقابله با افت اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تأثیر مصرف سم قارچ کش در افزایش عملکرد به اثبات رسیده است، تصریح کرد: این سم پاشی به صورت دستی و پهباد اجرایی می‌شود و اجرای سم پاشی با پهباد ۳۰ درصد از مصرف سم را کاهش می‌دهد.

بابایی اظهار امیدواری کرد: با مصرف به موقع سموم قارچ کش، تولید گندم در شهرستان بهشهر به جایگاه واقعی خود برسد و علاوه بر دستیابی به عملکرد مطلوب نتایج رضایت بخش آن نصیب بهره برداران شود.

مسئول دهستان شهدا بهشهر در قرارگاه پیشرفت و آبادانی تصریح کرد: سرعت بخشیدن به زمان سم پاشی، انجام سم پاشی به شکل منظم و یکنواخت، جلوگیری از شکستگی شاخه گندم در زمان خوشه بندی و کاهش هزینه‌های این عملیات از مزیت‌های سمپاشی با پهپادها به شمار می‌رود.

بابایی بیان کرد: برداشت گندم از ۱۰ تیرماه در دهستان شهدا بهشهر آغاز و تا ۲۵ تیر ماه ادامه دارد و استفاده از فناوری‌های نوین در سمپاشی از برنامه‌های مهم در حوزه افزایش تولید گندم به شمار می‌رود.

منبع:مهر

290405

مطالب مرتبط