کمک ۱۲۰ میلیون دلاری آمریکا به ارتش لبنان

وزارت خارجه آمریکا با برگزاری کنفرانس مجازی با ارتش لبنان نسبت به پرداخت ۱۲۰ میلیون دلار به این ارتش در سال مالی ۲۰۲۱ متعهد شد.
تصویر کمک ۱۲۰ میلیون دلاری آمریکا به ارتش لبنان

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، به همراه ارتش لبنان کنفرانس افتتاحیه منابع دفاعی را ۲۱ ماه مه ۲۰۲۱ برگزار کرد و این وزارتخانه در این کنفرانس بار دیگر بر تعهد خود نسبت به ارتش لبنان تاکید و اعلام کرد، ۱۲۰ میلیون دلار در برای تامین بودجه نظامی خارجی به لبنان در سال مالی ۲۰۲۱ پرداخت می‌کند.

در این بیانیه آمده است که کنفرانس به صورت مجازی برگزار شد و هیئت آمریکایی به ریاست الیوت کانگ، مسؤول اول کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی و هیئت لبنانی به ریاست فرمانده ارتش این کشور حضور داشتند و شراکت میان آمریکا و ارتش لبنان، راه‌های تقویت همکاری امنیتی میان دو کشور بررسی شد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس بر تکمیل نقشه راه پنج ساله کمک امنیتی غیر الزام آور تاکید کردند که بر همسویی حمایت سالانه آمریکا از ارتش لبنان با اولویت‌های مشترک در حوزه مبارزه با تروریسم و امنیت مرزها و نیز ساخت موسسه‌های دفاعی تصریح دارد و برنامه ریزی مشترک موثر برای نیازهای دفاعی آینده را امکان پذیر می‌کند.

همچنین در این کنفرانس وخامت اوضاع اقتصادی، سیاسی و انسانی لبنان، راه‌های استفاده از طیف وسیعی از اختیارات به موجب قانون آمریکا که به این کشور اجازه می‌دهد در زمان وجود بحران اقتصادی در لبنان کمک بیشتری به ارتش این کشور ارائه دهد، بررسی شد.

290298