زنگنه:

ماه‌ها انتظار برای بررسی برخی طرح‌ها در مجلس

یک نماینده مجلس از بررسی تقاضای اولویت برای طرح بیمه کارگران ساختمانی در مجلس انتقاد کرد و گفت که برخی طرح‌ها ماه‌ها در نوبت می‌ماند.
تصویر ماه‌ها انتظار برای بررسی برخی طرح‌ها در مجلس

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن زنگنه در تذکری در جلسه علنی و در جریان بررسی تقاضای اولویت برای طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی گفت: طرح‌هایی مثل بانک مرکزی به دستور کار وارد می‌شود و بعضی از طرح‌ها ماه‌ها در نوبت می‌مانند که فرمول آن مشخص نیست چنانچه طرح بانک مرکزی به صورت ناگهانی در صحن مطرح و کلیات آن نیز که قرار بود دو روز بعد بررسی شود در همان روز بررسی شده و رأی آورد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این تذکر گفت: طبق ماده ۱۰۰ آیین‌نامه داخلی مجلس دستور هفتگی و روز، ابتدای هر هفته چاپ شده و به نمایندگان داده می‌شود و هرگاه ۵۰ نفر از نمایندگان برای در اولویت قرار گرفتن طرحی امضا بدهند، اولویت آن به هیأت رئیسه داده شده و ما درباره آن تصمیم می‌گیریم که این موضوع درباره اولویت بعد از رسیدگی طرح در کمیسیون بوده و برای فوریت پیش از رسیدگی طرح در کمیسیون است.

وی افزود: دستور کار مورد درخواست اولویت فعلی در کارتابل بارگذاری نشده چرا که دستور روز نبود و بنا به درخواست نمایندگان مطرح شد لذا اولویت‌ها یا به نوبت درخواست وصول در صحن مطرح می‌شود و یا متقاضیان اولویت‌ها با یکدیگر توافق می‌کنند ضمن اینکه شما از صبح فرصت مطالعه این طرح را داشتید.

290186