مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان؛

کل اراضی پتروشیمی منافع 100 هزار سهام‌دار است

مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان (پتروشیمی سابق) از خریداری شدن تمامی اراضی این شرکت خبر داد و گفت: کل این اراضی دارایی و منافع تمامی صدهزار سهام‌دار محسوب می‌شود.

تصویر کل اراضی پتروشیمی منافع 100 هزار سهام‌دار است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمدرضا مدیری در خصوص موضوع طرح شده در کارگروه زیربنایی استان مبنی بر اختصاص بخشی از زمین‌های محدوده پتروشیمی برای توسعه و فعالیت صنایع دیگر، افزود: برخی رسانه‌ها این اظهارات را بدون توجه دادن به جدا بودن شخصیت حقوقی و مأموریت‌های "پتروشیمی" و "شهرک صنعتی پتروشیمی" منعکس کرده‌اند، پتروشیمی زنجان (طرح اوره و آمونیاک) در زمینی به مساحت تقریبی ۶۰ هکتار در حال احداث است و شهرک صنعتی پتروشیمی در جوار طرح اوره و آمونیاک در ۲ بخش شهرک صنایع پایین‌دستی پتروشیمی (۳۵۰ هکتاری، دارای پروانه بهره‌برداری) و شهرک صنعتی عمومی (۲۵۰ هکتاری و در دست اقدام برای اخذ پروانه) متمایز شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی اراضی موصوف "خریداری" شده و دارایی و منافع تمامی صدهزار سهام‌دار شرکت صنایع پتروشیمی محسوب می‌شود و برخلاف تصور برخی، بحث "واگذاری" در میان نبوده که اینک این حق بخواهد "سلب" شود. کما اینکه بخشی از اراضی این شرکت توسط نهادهای استان مورد مناقشه قرار گرفت که پس از سال ها دوندگی و اتلاف وقت و توجه و منابع شرکت، در نهایت کمیسیون رفع تداخلات برای همه روشن کرد که اراضی مورد بحث، حقوق حقه پتروشیمی زنجان است و از اراضی منابع طبیعی نیست.

مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان (پتروشیمی سابق) گفت: این شرکت متواضعانه از همه مدیران و کارشناسان در همه سطوح می‌خواهد از اکتفا به شعار دادن در حمایت از سرمایه‌گذاری یا انتشار اطلاعات نادقیق پرهیز فرمایند و یا خدای نکرده از این روش برای فرافکنی در واکنش به عدم رسیدن به اهداف در جلب و جذب سرمایه‌گذاری در شهرستان ایجرود و سایر شهرستان‌ها بهره نبرند.

مدیری تصریح کرد: تجربه و عمق حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح عظیم صنعتی پتروشیمی توسط نهادهای درون استان، قطعاً چون آینه در مقابل کسانی قرار دارد و قرار خواهد گرفت که مایل به سرمایه‌گذاری در این استان‌اند و سهام‌داران پتروشیمی را طرف مشورت خود قرار خواهند داد.

مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان (پتروشیمی سابق) گفت: ما ضمن قدردانی از پشتیبانی و حمایت‌های گذشته و آینده استاندار، به تحول اخیر در معاونت جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری که به جدّ، پی‌گیری و رفع موانع فراروی طرح را آغاز کرده است، چشم امید داریم و از اظهارنظرهای غیر دقیقی که بعضاً از سایر بخش ها صادر می شود، خسته و ناامید نمی‌شویم.

تأسیس شرکت صنایع پتروشمی زنجان (سهامی عام) از جمله مصوبات نخستین سفر استانی دولت نهم به استان زنجان در سال ۱۳۸۵ بود.

منبع: ایرنا

290134