جزئیات تازه از ریزش صخره در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با بیان جزئیات جدید از حادثه سقوط صخره در منطقه ۲ آزادراه، گفت: تمام تمهیدات ایمنی در ساخت آزادراه در نظر گرفته شده است.
تصویر جزئیات تازه از ریزش صخره در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید شهسواری درباره حادثه روز گذشته در کارگاه منطقه 2 آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: ظهر دیروز بخشی از بدنه کوه حد فاصل تونل 33.1 و تونل 33A در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال بیرون از محدوده تونل البرز ریزش کرد.

وی ادامه داد: برخلاف ادعای برخی، هیچ ریزشی در تونل البرز نداشته‌ایم. حفاری تونل 11.1 چند ماه قبل به اتمام رسیده و ریزشی در این تونل نداشتیم.

وی با اشاره به شیطنت عده‌ای که گفته‌اند، ریزش در منطقه یک آزادراه که در حال بهره‌برداری است روی داده است، افزود: یک بخشی از کوه در واقع سنگ یکپارچه خیلی بزرگ از بدنه کوه جدا شد و 2 نفر یکی راننده بیل مکانیکی و یک نفر اجرایی از شرکت آبادراهان پارس (پیمانکار قطعه C منطقه 2 آزادراه) متأسفانه در این حادثه جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با تاکید بر این‌که کار در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال در 101 جبهه کاری در حال انجام است، گفت: به خانواده جانباختگان این حادثه تسلیت عرض می‌کنیم و حتما پیگیری‌های لازم برای کمک حال بودن این خانواده هم از بنیاد مستضعفان و هم از طریق پیمانکار مربوطه انجام خواهد شد.

شهسواری تاکید کرد: در دوران احداث تمام تمعیدات لازم برای تحکیم و ایمنی مسیر را انجام می‌دهیم. در داخل تونل‌ها در حین حفاری مباحث مربوط به تحکیم و تثبیت انجام و پس از آن نیز عملیات لاینینگ اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: به این ترتیب تونل به‌طور کامل تحکیم و تثبیت می‌شود؛‌هم‌اکنون در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال 31 رشته تونل فقط در یک باند حفاری شده و تحکیمات آن به طور کامل اجرای شده است.

وی گفت: برای مسیرهای روباز تمام مطالعات انجام شده، در بخشی از منطقه 2 دیوارهای حائل اجرا می شود و در بخش دیگری از مسیر بهمن‌گیر احداث خواهد شد.

منبع: تسنیم

290095