با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

۷۲ سایت همراه اول روستایی در همدان به بهره برداری رسید

در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۷۲ سایت همراه اول روستایی در همدان به بهره برداری رسید.
تصویر ۷۲ سایت همراه اول روستایی در همدان به بهره برداری رسید

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، با سفر یک روزه محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان همدان ابتدا وی در روستای ده چانه از بخش زند شهرستان ملایر به منظور افتتاح سایت همراه اول حضور یافت و سپس راهی همدان و با مستقر شدن در استانداری سه مرکز روستایی را به صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح کرد.

در این مراسم ابتدا اینترنت روستای قراگل از بخش مرکزی شهرستان کبودراهنگ به بهره برداری رسید که با ارتقا آن سه روستای مبارک آباد، داس قلعه و قرخ بلاغ از این پوشش بهره مند شدند سپس روستای سیمین ابرو از بخش مرکزی شهرستان همدان نیز به نسل ۳ ارتقا یافت و با ارتقای اینترنت این روستا که از مقاصد گردشگری همدان است، باغات اطراف نیز از این پوشش بهره مند شدند سومین روستای که از طریق همین ویدیو کنفرانس افتتاح شد روستای چشمه علی از توابع شهرستان اسدآباد بود که اهالی این روستا نیز از پوشش نسل 3G بهره مند شدند.

در این مراسم که شاهرخی استاندار همدان، آزادی خواه و سرمدی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ساکی مدیر کل فناوری اطلاعات، یافتیان عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، محمد علی گرزین سرپرست مخابرات منطقه همدان و جمعی از مدیران مخابرات و همراه اول در استانداری همدان حضور داشتند، با ارتقا ۱۵۴ سایت همراه اول به نسل سه و چهار (3Gو 4G ) در مجموع ۲۲۵ روستا تحت پوشش خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفت.

گفتنی است که در کل ۱۶۴ سایت مخابراتی احداث و ارتقا شده که ۲۶۴ روستا تحت پوشش و ۹۷۰۵ درصد از روستاهای استان تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند.

در حاشیه این مراسم سرفچگانی رئیس اداره نگهداری و پشتیبانی ارتباطات سیار در گفتگو با سایت خبری پرسون گفت: افتتاح و بهره برداری ۷۲ سایت همراه اول روستایی به دستور وزیر ارتباطات در سفر اسفندماه سال ۹۹ به استان در ۴۰ روز کاری اجرا شد که به صورت نمادین ۳ سایت آن با حضور وزیر در استان همدان به بهره برداری رسید.


سرفچگانی ادامه داد: در استان تعداد ۷۱۳ سایت همراه اول داریم که ۷۰ درصد از سایت ها روستایی و بقیه شهری هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از ۷۱۳ سایت همراه اول ۵۰۰ سایت به 3G ارتقا یافته اما ۲۱۳ سایت آن همچنان 2G هستند که امید است هر چه زودتر باقیمانده سایت ها با همکاری همراه اول به 3Gو 4G مجهز و تمام استان به اینترنت باند پهن همراه دسترسی داشته باشند.

290040