۲ موج هجوم ملخ‌ها به کشور مهار شد

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تاکنون دو موج هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور با تمهیدات صورت گرفته مهار شده و خسارتی برای مزارع کشور به همراه نداشته است.
تصویر ۲ موج هجوم ملخ‌ها به کشور مهار شد

به گزارش سایت خبری پرسون، کیخسرو چنگلوائی به اخطارهای صورت گرفته برای هجوم ملخ‌ها به کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون دو مورد حمله از سوی ملخ‌های مهاجم به کشور صورت گرفت که با تمهیدات صورت گرفته این هجوم‌ها مهار شده و آسیبی به مزارع کشور وارد نشده است.

وی افزود: البته خطر هنوز دفع نشده و طبق گزارش‌های سازمان‌های جهانی در ماه‌های تیر و آبان سال جاری مجدداً کشور در معرض هجوم ملخ‌های صحرایی قرار می‌گیرد.

چنگلوائی عنوان کرد: ملخ‌های صحرایی در عربستان، شبه قاره هند و شاخ آفریقا حضور داشتند و از این مناطق برای یافتن غذا و خاک مناسب به سایر کشورها از جمله ایران وارد می‌شوند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد: در مبدأ نیز مبارزه خوبی با این ملخ‌های صحرایی صورت گرفته و از شدت آنها کاسته شده است.

چنگلوائی با اشاره به اینکه ایران تجربه و آمادگی خوبی را برای مقابله و مبارزه با آفت ملخ صحرایی دارد، بیان کرد: مردم هیچ نگرانی در خصوص هجوم ملخ‌های صحرایی نداشته باشند زیرا ما به لحاظ امکانات، سم و نیروهای آموزش‌دیده، آماده هستیم.

وی اضافه کرد: امکانات سازمان حفظ نباتات کشور پاسخگوی مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح ۵۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار هکتار است.

چنگلوائی همچنین گفت: با کمک‌های نظامی و انتظامی به ویژه در زمینه لجستیک و نیروی انسانی برای عملیات مبارزه با این آفت مشکلی نخواهیم داشت.

منبع: مهر

290007