مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مطرح کرد؛

فرهنگ سازی و تولید محتوای مناسب، عاملی موثر در افزایش ایمنی راه ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: فرهنگ سازی و تولید محتوای مناسب عاملی موثر در افزایش ایمنی راه هاست.
تصویر فرهنگ سازی و تولید محتوای مناسب، عاملی موثر در افزایش ایمنی راه ها

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، صفر صادقی راد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، به مناسبت هفته ایمنی راه ها در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه افزایش ایمنی راه ها باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: رسانه باید در راستای آگاهی بخشی به جامعه فرهنگ سازی کرده و تولید محتوای مناسب داشته باشد.

وی با بیان اینکه توجه به ایمنی راه‌ها زمینه امنیت و رفاه شهروندان و مسافران را فراهم می‌کند، ادامه داد: باید تلاش شود تا با اقدامات مناسب ایمنی راه‌ها افزایش و عوامل خطر ساز کاهش یابد.

مدیرکل راهداری استان همدان با تأکید بر شناسایی نقاط حادثه خیز و تلاش برای رفع و اصلاح این نقاط، یادآور شد: بهره گیری از سامانه های هوشمند نیز برای کاهش تصادفات و ارتقای سطح ایمنی راه‌ها تأثیر گذار خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروزه نیازمند برنامه ریزی عملی برای کاهش رفتارهای پر خطر هستیم، تأکید کرد: آموزش عابران پیاده با نحوه تردد در معابر، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به موتورسواران، رعایت نکات ایمنی هنگام موتورسواری و تردد در جاده‌ها، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات از جمله مواردی است که باید نسبت به ان توجه بیشتری شود.

صادقی راد با اشاره به اینکه عامل انسانی در تصادفات سهم قالب توجهی دارد، بیان کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی از مهم‌ترین عوامل بروز حوادث رانندگی هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان تصریح کرد: تلاش های بسیار خوبی در سالیان اخیر در این استان‌ برای کاهش تصادفات برون شهری انجام شده که در این میان نقش توسعه و بهینه‌سازی راه‌های موجود، تلاش‌های مجموعه پلیس راه، توسعه سامانه‌های هوشمند حمل و نقل و نقش آموزشی رسانه‌ها بسیار موثر بوده است.

گفتنی است، ۲۷ اردیبهشت تا ۲ خرداد در تقویم هفته جهانی ایمنی راه نامگذاری شده است.

289997