مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد:

شناسایی ۶۰۰ اثر واجد شرایط ثبت ملی در همدان

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: به تازگی ۶۰۰ اثر واجد شرایط ثبت ملی، در استان همدان شناسایی شده است.
تصویر شناسایی ۶۰۰ اثر واجد شرایط ثبت ملی در همدان

علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفتگو با سایت خبری پرسون گفت: از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده در استان، یک هزار و ۱۰۰ اثر اعم از طبیعی، میراث ملموس و ناملموس به ثبت ملی رسیده است.


وی افزود: موزه منطقه‌ای غرب از مهم‌ترین موزه‌های منطقه‌ای کشور است که با استانداردهای بین‌المللی درحال اجرا است و از پیشرفت خوبی برخوردار است.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان ادامه داد: بیش از ۱۷ هزار اثر تاریخی استان همدان هم در هشت سال گذشته مرمت شده و ۱۷ هزار و ۵۶۹ اثر تاریخی و فرهنگی این استان در همین مدت کوتاه احیا، مرمت و نوسازی شده است.


مالمیر با بیان اینکه از این تعداد آثار تاریخی به ثبت رسیده، ۱۶۸ اثر در دولت کنونی اتفاق افتاده است گفت: حدود ۶۰۰ اثر واجد شرایط برای ثبت ملی یا واجد ارزش در استان همدان نیز جدیدا شناسایی شده است.


وی با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی، استان همدان هم اکنون دارای ۲۳ هزار شی موزه ای است گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۳۸ مورد از اشیای موزه ای و اموال فرهنگی در طول سال ۹۲ تا ۹۹ سامانده ای شد که ۲ هزار و ۵۰۰ مورد آن مربوط به سال گذشته است.

289735