محرومیت ۷ میلیون نیروی کار از بیمه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جمعیت ۱۴میلیون نفری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی گفت: با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته طی سالیان گذشته متاسفانه حدود هفت میلیون نفر از کارکنان و کارگران بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی از بیمه محروم هستند.
تصویر محرومیت ۷ میلیون نیروی کار از بیمه

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در ارتباط ویدئو کنفرانس با دبیران اجرایی خانه‌های کارگر، اعضای تشکل‌های کارگری و کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی سراسر کشور به بحث و گفت و گو در مورد مسائل مهم جامعه کارگری و انتخابات پیش رو پرداخت.

شریعتمداری در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه ممتاز خانه کارگر خواستار نقش‌آفرینی بیشتر تشکل‌های کارگری و بازنشستگی در مسائل مهم و کلان کشور شد.

او در این دیدار که با مشارکت 500نفر از سراسر کشور برگزار شده بود، با اشاره به جمعیت 14میلیون نفری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و سه میلیون و 600هزار نفری بازنشستگان و مستمری‌بگیران اظهار داشت: با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته طی سالیان گذشته متاسفانه حدود هفت میلیون نفر از کارکنان و کارگران بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی از بیمه محروم هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ایجاد نظام جامع تامین اجتماعی کار بزرگی است که تنها با تشریک مساعی و همکاری تمام تشکل‌های بازنشستگی و کارگری امکانپذیر است. تجربه عملیاتی کردن کارهای بزرگی همچون افزایش 39درصدی دستمزد کارگران در سال 1400 و همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری در دو نوبت طی 14ماه گذشته که پس از 13 سال صورت گرفت نیز نشان داد که اتحاد دست‌اندرکاران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکل‌های کارگری و بازنشستگی می‌تواند هر ناممکنی را ممکن سازد.

شریعتمداری همچنین تاکید کرد: پشتوانه حمایت کارگران این مرز و بوم و برای دفاع از منزلت تمامی بازنشستگان و همچنین برای بهبود وضعیت معیشتی این گروه زحمتکش اعم از کارگر و بازنشسته از اینجانب تا کنون منشاء این خدمات شده و معتقدم که تشکل‌های کارگری باید آنچنان قدرتمند در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی ورود کنند چرا که هر فردی کاندیدای نهایی آنها باشد پیروز انتخابات ریاست جمهوری است.

در این دیدار حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار، علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور، حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و علی خدایی رئیس کانون شورای‌های استان تهران به نمایندگی از جامعه کارگری و بازنشستگی کشور از محمد شریعتمداری خواستند به عنوان کاندیدای نهایی آنها در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشد و 22 نماینده تشکل‌های سراسر کشور نیز به بیان نظرات خود پرداختند.

289612