در جریان سفر رییس هلال احمر کشور به گیلان صورت پذیرفت؛

افتتاح پایگاه های امداد و نجات هلال احمر در سیاهکل و رودسر

در جریان سفر امروز کریم همتی، رییس هلال احمر کشور، دو پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان در شهرستان‌های سیاهکل و رودسر افتتاح شد.
تصویر افتتاح پایگاه های امداد و نجات هلال احمر در سیاهکل و رودسر

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، پایگاه امداد و نجات شهرستان سیاهکل "آغوزی" با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال و پایگاه امداد و نجات رودسر "زیاز" با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال از اعتبارات ملی و استانی در این سفر یک روزه به بهره برداری رسید.

انبار امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان فومن در گوشلواندان نیز با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی و استانی به بهره برداری رسید.

بانک امانات جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز امروز به بهره برداری رسید، امکانات و تجهیزات از جمله کپسول اکسیژن و ویلچر توسط این جمعیت و خیرین در بانک امانات آماده شده تا رایگان به صورت امانت در صورت نیاز در اختیار افراد قرار گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در سفر یک روزه خود به استان گیلان از مرکز توانبخشی رشت، درمانگاه صلح و داروخانه هلال احمر در رشت بازدید کرد.

۲۳۰ خانه هلال روستایی امروز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در مناطق مختلف استان گیلان نیز افتتاح شد.

گیلان یکی از استان های مواصلاتی، تجاری و همچنین کوهستانی است که به دلیل برخوداری از بندر و پایلوت ارتباط آبی با کشورهای حوزه دریای خزر شاهراه تجاری شمال کشور محسوب می شود و جاده های این استان به همین دلیل از پر ترددترین محورهای مواصلاتی کشور هستند.

علاوه بر این بخشی از محورهای مواصلاتی استان در مناطق کوهستانی قرار دارد که نیمی از سال با پدیده های طبیعی سختی روبرو هستند.

گیلان دارای بیش از ۲۷ پایگاه امداد و نجات، ۱۶ شعبه و یک فروند بالگرد است.

منبع: ایرنا

289558