معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی:

زنجان صدرنشین اعمال قانون منع تردد شبانه شد

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان زنجان از ثبت بیش از ۱۱ هزار فقره اعمال قانون ۲۰۰ هزار تومانی در خصوص منع تردد شبانه در این استان خبر داد و گفت: این میزان از نرخ کشوری چهار برابر بیشتر است.

تصویر زنجان صدرنشین اعمال قانون منع تردد شبانه شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مرتضی عباسی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در ارتباط با طرح منع تردد شبانه در استان افزود: از ابتدای اجرای محدودیت‌ تردد شبانه در استان تاکنون به طور میانگین هر شب یک‌هزار و ۴۰۰ دستگاه‌ خودرو به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان اعمال قانون شدند.

وی در خصوص منع ورود خودرو به شهرهای استان نیز گفت: بطور میانگین روزانه ۹۰۰ دستگاه خودرو عودت داده می‌شوند و از ابتدای موج چهارم تاکنون، به طور میانگین ۲۱۶ خودرو به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه شده‌اند.

این مسوول در ارتباط با اعمال قانون طرح ممنوعیت در محورهای مواصلاتی استان نیز گفت: به طور میانگین روزانه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه خودرو فاقد مجوز که در محورهای استان تردد می‌کردند هر یک به مبلغ یک میلیون تومان اعمال قانون شدند.

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه روزانه ۱۶ تا ۱۷ خودرو پلاک مخدوش شناسایی و توقیف می‌شود، گفت: مخدوش کردن پلاک خودروها موجب ارسال اشتباه پیامک جریمه به سایر صاحبان خودروها شده است که با متخلفان برخورد می‌شود.

عباسی افزود: در بحث محدودیت خروج خودروها از استان در تعطیلات عید فطر نیز ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودروی بومی که قصد خروج از استان را داشتند به مبلغ یک میلیون تومان جریمه شده‌اند.

وی، با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان برون‌شهری نیز گفت: ناوگان خودرویی که بیشتر از ۵۰ درصد مسافر جابجا می‌کنند مختص یکی از شهرستان‌های استان است که در این خصوص نیز نظارت لازم انجام می‌شود.

عباسی اضافه کرد: در زمینه نظارت و کنترل اصناف استان در موج چهارم بیماری کرونا با محوریت نیروی انتظامی، ۸۲۱ صنف در استان در این بازه زمانی پلمب شد.

این مسوول همچنین در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۵۵ معتاد متجاهر در استان زنجان شناسایی و ۱۱۰ نفر از آنان به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

منبع: ایرنا

289442