رئیس بنیاد نخبگان خوزستان عنوان کرد:

اجرای طرح شهید احمدی‌روشن برای توانمندسازی نخبگان جوان

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان گفت: بنیاد نخبگان برای توانمندسای نخبگان جوان و کمک به حل مسائل کشور، طرح شهید احمدی روشن را اجرایی می‌کند.
تصویر اجرای طرح  شهید احمدی‌روشن  برای توانمندسازی نخبگان جوان

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، علی‌حسین صابری در اولین کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در سال ۱۴۰۰ که امروز (۲۸ اردیبهشت) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش باید هدفمند و در پاسخ به یک نیاز باشد در این راستا بنیاد نخبگان برای توانمندسای نخبگان جوان و کمک به حل مسائل کشور، طرح شهید احمدی روشن را اجرایی می‌کند.

وی افزود: طرح شهید احمدی روشن به طور کلی با هدف تشکیل هسته‌های علمی متشکل از یک استاد خبره، توانمند و چند دانشجو و همچنین تقویت آن‌ها در بستر حل یک مساله واقعی است چون در دانشگاه ممکن است مسائل علمی یا پایه ای وجود داشته باشند اما مسائل موجود در جامعه، صنایع و کشاورزی ممکن است در دانشگاه وجود نداشته باشد.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان با اشاره به موفقیت این طرح، عنوان کرد: این طرح اجرایی شده و تاکنون موفق بوده است. اهداف طرح آموزش و توانمند سازی دانشجویان در قالب حل مسائل و مشکلات کشور، هدایت دانشجویان، ایجاد انگیزه، فعالیت خارج از سطح دانشگاه، آشنایی دانشجویان با فعالیت‌های تیمی و کسب و کار واقعی، بررسی نیاز های جامعه و صنعت، افزایش روحیه خودباوری در دانشجویان، ایجاد شبکه دانشجویان مستعد از دانشگاه‌های مختلف و بهره‌مندی از تجربه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی است.

صابری افزود: این طرح از پنج سال گذشته در حال انجام است. البته سه دوره اول تنها در تهران برگزار می‌شد و دوره چهارم و پنجم در استان‌های دیگر نیز اجرا شد.

وی با اشاره به اهمیت هدفمند بودن پژوهش، تصریح کرد: بسیار اهمیت دارد که برای انجام پژوهش، مساله و مشکل مطرح شود. اما طراحی مساله و اجرای آن بر عهده پژوهشگر است و دستگاه‌های اجرایی نیز باید مسائل و نیازهای خود را بیان کنند. پژوهش باید فناور محور، روشن و دانش‌محور باشد.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان افزود: مزایای مشارکت در طرح شهید احمدی روشن شامل امکان جذب نیروی مناسب در شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی است. همچنین می‌توان از ظرفیت اساتید خبره استفاده کرد چون دستگاه‌های اجرایی اغلب فرد متخصص ندارند و کار اجرایی می‌کنند.

وی در پایان گفت: ما باید از ظرفیت دانشجویی خلاق و مستعد استفاده کنیم زیرا اگر از این ظرفیت استفاه نشود، جای دیگری مشغول می‌شوند.

منبع:ایسنا

289335

مطالب مرتبط