عضو هیأت مدیره بانک مسکن اعلام کرد:

پرداخت تسهیلات به 183 پروژه مسکن ملی

عضو هیأت مدیره بانک مسکن، از پرداخت تسهیلات ساخت به 183 پروژه مسکن ملی از سوی بانک مسکن خبر داد.
تصویر پرداخت تسهیلات به 183 پروژه مسکن ملی

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدحسن علمداری عضو هیأت مدیره بانک مسکن اعلام کرد: تاکنون بانک مسکن تسهیلات 100 میلیون تومانی مسکن ملی را به 183 پروژه اختصاص داده است که این تسهیلات صرف ساخت و تکمیل 9 هزار و 632 واحد مسکونی می شود. تسهیلات مسکن ملی فعلا به ازای هر واحد مسکونی معادل 100 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه به منظور پرداخت تسهیلات به این واحدها، به همین تعداد، قرارداد در بانک مسکن منعقد شده است خاطرنشان کرد: این پروژه ها در سراسر کشور واقع شده اندو عمده آن ها مربوط به پروژه هایی است که هم اکنون با مسوولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) احداث خواهد شد.

علمداری گفت: در واقع 167 پروژه مربوط به بنیاد مسکن، 10 پروژه مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و 6 پروژه مربوط به وزارت راه وشهرسازی است که قرارداد تسهیلات آن ها منعقد شده است و در حال پرداخت سهم الشرکه به آن ها هستیم.

بنا بر اعلام وی همچنین تاکنون 46 پروژه شامل حدود 3 هزار و912 واحد مسکونی برای طی مراحل اداری دریافت تسهیلات به دفترخانه های اسناد رسمی معرفی شده اند و 43 پروژه شامل هزار و 637 واحد نیز در مرحله تکمیل مدارک قرار دارند.

بنا بر اعلام عضو هیأت مدیره بانک مسکن تاکنون 99 پروژه طرح اقدام ملی مسکن نیز به دلیل نواقص اصلی موفق به تشکیل پرونده در بانک مسکن نشده اند که این پروژه ها شامل تعداد 6 هزار و 230 واحد مسکونی می شود. داشتن بدهی معوق بانکی، سابقه چک برگشتی و ... از عمده دلایلی است که باعث بروز نقص در شرایط تشکیل پرونده شده است. در واقع از آنجا که متقاضیان این پروژه ها از شرایط اصلی و اساسی به منظور دریافت تسهیلات برخوردار نیستند تاکنون موفق به تشکیل پرونده نشده اند.

وی تصریح کرد: همچنین به رغم معرفی 286 پروژه در قالب 32 هزار و 998 واحد مسکونی از سوی متولی مسکن ملی به بانک مسکن هنوز سازنده ها وپیمانکاران آن ها به بانک مراجعه نداشته اند که به محض مراجعه این افراد به بانک و بررسی سوابق و شرایط آن ها، همکاران ما در بانک مسکن آمادگی تشکیل پرونده و طی مراحل اداری برای اختصاص تسهیلات به این متقاضیان را دارند.

محمدحسن علمداری با اشاره به اینکه هم اکنون 183 پروژه مسکن ملی که تسهیلات به آن ها اختصاص پیدا کرده است در حال احداث هستند، گفت: بانک مسکن از همه ظرفیت های خود برای پیشبرد این طرح استفاده کرده و می کند. در این زمینه، مدیران بانک مسکن تلاش کرده اند تا نهایت همکاری را با وزارت راه و شهرسازی و سازنده های این طرح داشته باشند و حتی اقدام به تسهیل برخی شرایط در اختصاص تسهیلات به این پروژه ها کرده اند.

وی ادامه داد: به رغم آنکه یکی از شروط پرداخت تسهیلات به پروژه های اقدام ملی قرار داشتن پروژه ها در وضعیت پیشرفت فیزیکی 20 درصدی بوده است اما تسهیلات با مقادیر کمتر پیشرفت فیزیکی نیز به پروژه ها تزریق شده است. حتی در برخی از پروژه ها تسهیلات به پروژه هایی که به تازگی فرایند ساخت آن ها آغاز شده است نیز پرداخت شده است.

289316