بسته خبری حوادث امروز در استان اصفهان؛

11 تن گردوی قاچاق در خوروبیابانک/کشف موتور سیکلت هوندا 1300 سی سی قاچاق

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
تصویر 11 تن گردوی قاچاق در خوروبیابانک/کشف موتور سیکلت هوندا 1300 سی سی قاچاق

به گزارش پرسون از اصفهان، محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: در راستای تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق ماموران ایست و بازرسی شهید رشیدی شهرستان خوروبیابانک به یک کامیون آکسور مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: این کامیون 450 گونی گردوی خارجی به وزن 11 تن و 250 کیلو را حمل می کرد که راننده مدارک گمرکی و قانونی مربوطه را ارائه نداد و خودرو و محموله توقیف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: ارزش محموله کشف شده 11 میلیارد و 250 میلیون ریال اعلام شده است.

سرهنگ هاشمی فر با اشاره به دستگیری راننده کامیون در این رابطه و تحویل او به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: هر گونه فعالیت در زمینه ورود و توزیع کالای قاچاق باعث افزایش تورم و بیکاری در کشور می شود که از عموم مردم تقاضا می شود اخبار مربوطه را از طریق تماس با سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

کشف موتور سیکلت هوندا 1300 سی سی قاچاق

سهراب قرقانی فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم بیان داشت: مامورین ایستگاه بازرسی شهید رئیسیان در حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و خودرو را جهت کنترل مدارک و محموله متوقف کردند.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: در بازرسی از خودرو یک دستگاه موتور سیکلت خارجی قاچاق 1300 سی سی فاقد مجوز کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: ارزش موتور سیکلت کشف شده 3 میلیارد ریال برآورده شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم بیان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ قرقانی در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاطعیت تمام با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

اعتراف به سرقت کابل های مخابراتی مبارکه

رضا محمدی فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه پلیس بیان داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت کابلهای مخابراتی در شهرستان مبارکه ، شناسایی عامل یا عوامل این سرقت ها به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام اقداماتی تخصصی، یک سارق در ارتباط با این سرقت ها شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاه اش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه ادامه داد: متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبه رو شد به 50 فقره سرقت کابل های مخابراتی در شهرستان مبارکه و مناطق بهارستان وسپاهان شهر شهرستان اصفهان اعتراف کرد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در این خصوص پرونده ای تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ رضا محمدی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده بالا رفتن افرادی از تیر چراغ برق یا قطع ناگهانی برق مخصوصا در ساعات پایانی شب حتما با سامانه 110 پلیس تماس بگیرند و موضوع را اعلام کنند تا اقدامات قانونی لازم در اسرع وقت انجام شود.

حرکت خلاف جهت مرگ راکب موتورسوار را رقم زد

محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: پس از تماس مردمی با سامانه 110 و اعلام یک مورد تصادف فوتی در اتوبان اقارب پرست، بلافاصله عوامل راهور به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه رانندگی یک موتورسیکلت با سواری ال 90 و کامیون بنز تصادف کرده بود که متاسفانه راکب موتور سوار در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

رئیس پلیس راهور اصفهان ادامه داد: علت وقوع این حادثه رانندگی حرکت خلاف جهت موتورسوار اعلام شده است.

سرهنگ محمدی از رانندگان خواست، با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو و اطراف رانندگی کنید تا شاهد وقوع اینگونه حوادث رانندگی نباشیم.

طالبی با طعم تریاک در سمیرم

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف 12 کیلوگرم تریاک توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سهراب قرقانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه کامیون خاور مشکوک و خودرو را جهت بررسی مدارک و محموله را متوقف کردند.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: راننده خودرو به محض توقف لحظه ای اقدام به فرار نموده که بلافاصله در یک عملیات سریع خودرو متوقف شد.

قرقانی افزود : در بازرسی دقیق از زیر بار طالبی مقدار 12 کیلو گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی با سوداگران و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه حتی یک لحظه جولان به آنان نخواهد داد.

کشف 24 دستگاه ماینرقاچاق درفلاورجان

ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی فلاورجان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال دریکی از مناطق شهر فلاورجان موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.

کاکاوند افزود: ماموران با تکمیل تحقیقات خود پی بردند در یکی از گارگاه های شهرک صنعتی در فلاورجان تعدادی دستگاه ارز دیجیتال در حال بهره برداری که در نتیجه بازرسی از گارگاه مذکور تعداد 24 دستگاه ماینر که به صورت قفسه بندی با تجهیز کابل های شبکه برق صنعتی در جهت استخراج بیت کوین استفاده میشود، جاسازی شده بودند، کشف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به به اینکه ارزش دستگاه های کشف شده 2 میلیارد و 400 میلیون ریال اعلام شده است، گفت: استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آن ها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری شده که به همین دلیل متهمان با استفاده از برق یارانه ای واحدهای صنعتی تعطیل ونیمه تعطیل اقدام به فعالیت غیرقانونی کرده بودند که دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند.

موتور سنگین قاچاق که به مقصد نرسید

هادی کیان مهر فرمانده انتظامی شهرستان نائین اعلام کرد: عوامل انتظامی مستقر در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه موتور سیکلت هوندا 1300CB بدون پلاک که در حال تردد بوده مشکوک و دستور ایست داده و نهایت پس از طی چندین کیلومتر موتورسیکلت قاچاق متوقف و راکب دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به عدم وجود مدارک گمرکی و قاچاق بودن موتور سیکلت بیان داشت: کارشناسان مربوطه ارزش آن را 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرده اند.

سرگرد کیان مهر اظهار داشت: در این خصوص پرونده ای تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین تاکید کرد: قاچاق ضربات جبران ناپذیری به بدنه اقتصادی کشور وارد می کند که نیروی انتظامی همواره با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.

289273