افزایش سود کلاهبرداران با جعل هویت ایلان ماسک!

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده(FTC) دریافت که سود کلاهبرداران رمزنگاری در دو ماه گذشته افزایش یافته است و به افزایش جعل هویت که به عنوان چهره های برجسته مرتبط با دارایی های دیجیتال مانند ایلان ماسک ظاهر می شوند، اشاره کرد.

تصویر افزایش سود کلاهبرداران با جعل هویت ایلان ماسک!

به گزارش سایت خبری پرسون، یافته ها گزارش می دهند که با توجه به اثرات همه گیری بیماری کرونا و شرایط قرنطینه، کلاهبرداری در سرمایه گذاری رمز ارزها، در اکتبر سال 2020 به شدت افزایش یافت. نزدیک به 7000 نفر گزارش دادند که بیش از 80 میلیون دلار در طی شش ماه، در کلاهبرداری های دارایی دیجیتال از دست داده اند.

FTC’s Consumer خاطرنشان می کند بسیاری از این سرقت ها از کلاهبرداری های اهدایی رخ داده است که در آن هنرمندان متخلف، به عنوان افراد مشهور یا تأثیرگذار حوزه رمزارزها ظاهر می شوند و به دروغ قول می دهند که چند برابر سپرده ارزهای رمزپایه را به کیف پول آنها ارسال می کنند. بیش از 2 میلیون دلار دارایی دیجیتال در طی شش ماه گذشته به هویت جعلی ایلان ماسک داده شده است.

این داده ها نشان دهنده یک افزایش کلی در میزان خسارات کلاهبرداری رمزنگاری، تقریباً دوازده برابر نسبت به سال قبل، میباشد. متوسط ​​خسارت گزارش شده توسط قربانیان نیز در عرض 12 ماه تقریباً 1000 درصد رشد افزایش داشته و به 1900 دلار رسیده است.

در تاریخ 11 ماه می(21 اردیبهشت)، Business Insider گزارش داد که کلاهبرداران از ظاهر مدیر عامل تسلا در برنامه Saturday Night Live در 8 می(18 اردیبهشت) استفاده کرده و مبلغ 5 میلیون دلار DOGE، کلاهبرداری کرده اند.

این گزارش ادعا می کند که کلاهبرداران برنامه های زنده متقلبانه ای را در YouTube ایجاد می کنند و بینندگان در جستجوی “Elon Musk SNL” را هدف قرار می دهد. این برنامه های دروغین باعث ایجاد پیوندهایی به وب سایت های جعلی می شود که بینندگان می توانند برای دریافت Dogecoin از آنها بازدید کنند. یکی از آنها ادعا می کند: “ایلان ماسک 500،000،000 دوج کوین برای توزیع میان تمام دارندگان DOGE اختصاص داده است. هرکسی می تواند مقداری دریافت کند، فقط وبسایت را ببینید. “

از قربانیان خواسته شد تا DOGE را به آدرس تقلبی انتقال دهند تا دارایی خود را دو برابر کنند. از روز یکشنبه، 9 می(19 اردیبهشت)، FTC آدرس های کلاهبرداری را شناسایی کرده است که حدود 9.7 میلیون دوج کوین به ارزش 5 میلیون دلار دریافت کرده بودند.

FTC اظهار کرد که افراد 20 تا 49 ساله، پنج برابر بیشتر از گروه های سنی مسن تر، ضرر در یک کلاهبرداری رمزارزها را گزارش می کنند. کسانی که 20 تا 30 ساله بودند بیش از هر نوع کلاهبرداری دیگر، در طول شش ماه، بیش از نیمی از ضررهای آنها در دارایی های رمزنگاری بوده است.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

289213