کریمی قدوسی:

فولاد و سیمان را از دست فامیل‌های قدرت و ثروت در بیاورید

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به قیمت سیمان و فولاد در سال گذشته خطاب به دولت گفت: فولاد و سیمان را از دست فامیل های قدرت و ثروت در بیاورید.
تصویر فولاد و سیمان را از دست فامیل‌های قدرت و ثروت در بیاورید

به گزارش سایت خبری پرسون، جواد کریمی قدوسی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد افزایش سیمان و فولاد اظهار کرد: ۴۲ سال از انقلاب گذشته و فامیل‌های ثروت و قدرت شکل گرفتند یکی از آنها مسلط به صنعت فولاد و دیگری نفت و پتروشیمی است.

وی اضافه کرد: شما نمایندگان اینجا بر سر خود می‌زنید و جلوی وزیر خم و راست می‌شوید که ۱۰۰ بشکه قیر برای پنج کیلومتر راه روستایی به شما بدهند و در مقابل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان حق اسلام به جیب فامیل‌های قدرت و ثروت می‌رود.

کریمی قدوسی یادآور شد: دولت در لایحه بودجه سهم حقوق مالکانه معادن را ۶ هزار میلیارد تومان دیده بود که کمیسیون تلفیق در یک کار انقلابی آن را به ۸ یا ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فولادی‌ها حقوق مالکانه نمی‌دهند، اضافه کرد: ظرف دو سال قیمت تیرآهن شدیدا افزایش یافته و قیمت فولاد هم ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. در مقابل من نامه‌ای با امضای ۱۰۰ نفر از شما نمایندگان دیدم که به صورت تلویحی از مدیر متخلف فولاد حمایت کردید.

وی اضافه کرد: وضعیت فولاد و سیمان اسفناک است، باید آن را از دست فامیل‌های قدرت و ثروت در بیاوریم.

کریمی قدوسی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این‌که سیمان اگر پیدا شود قیمتش تنی ۶۰۰ هزار تومان است، اظهار کرد: آقای وزیر نرخ فولاد جهانی را پشت تریبون به رخ ما نکشید، مگر گازی که استفاده می‌شود سوخت حمل و نقل و کوه و معدن و حقوق کارمندان را به نرخ جهانی می‌دهید؟

در ادامه کریمی قدوسی گفت که این سوال را به رای مجلس نخواهد گذاشت، رییس مجلس شورای اسلامی نیز از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست که در فرصت باقی‌مانده برای حل این مشکل تلاش کند.

289202