ائتلاف ملی زاگرس نشینان اعلام موجودیت کرد

سجاد جلیلیان دبیرکل ائتلاف ملی زاگرس نشینان طی صدور یک بیانیه موجودیت وآغار فعالیت این ائتلاف را با شعار مطالبه گری سهم زاگرس نشینان از سرمایه های ملی اعلام کرد.

تصویر ائتلاف ملی زاگرس نشینان اعلام موجودیت کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، جلیلیان هدف از تشکیل ائتلاف را ایجاد وحدت میان نخبگان و جریان های فعال حوزه استان های 15 گانه زاگرس عنوان کرد و در ادامه ضمن دعوت از گروه و جریان های فعال حوزه زاگرس جهت پیوستن به این ائتلاف موضوع فعالیت این جریان را در حوزه های علم و فناوری – فرهنگی و اجتماعی – زیست محیطی و منابع طبیعی -اقتصادی و سیاسی جهت تقویت زیرساخت های توسعه مناطق زاگرس نشین عنوان نمود.

در پایان جلیلیان دبیرکل ائتلاف ملی زاگرس نشینان از برگزاری اولین همایش ائتلاف ملی زاگرس نشیان با رویکرد پاسداشت مقاومت و پایداری زاگرس نشینان در هشت سال دفاع مقدس در 4 خرداد روز ملی مقاومت و پایداری خبر داد.

متن بیانیه این ائتلاف به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

“ خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی‌دهد؛ مگر آنکه آنها خود سرنوشت خود را تغییر دهند “.

من اگر برخیزم/ تو اگر برخیزی /همه بر میخیزند

من اگر بنشینم / تو اگر بنشینی / چه کسی برخیزد؟

مناطق زاگرس نشین ، اقوامی هستند دیرپا و کهنسال که در طول تاریخ حوادث بسیار بر آن گذشته است و بدون شک تأثیرات فراوانی بر عمق روح ، تفکر و فرهنگ ایران زمین گذاشته اند. اما آنچه در طول تاریخ ماندگاری این اقوام را به عنوان اقوامی زنده و پویا تضمین کرده است ، حفظ موجودیت و جوهرۀ اصلی فرهنگ ایرانی در تمامی این قرون و اعصار بوده است. و این میسر نگردیده مگر با کوششهای نیاکانمان که در هر شرایطی بر هویت ایرانی خویش و فرهنگ شکوهمند آن تأکید کرده اند و در راه تداوم و گسترش آن فداکاری های بسیار نمودند. امروز ما به عنوان نسل حاضر میراث دار فرهنگ شکوهمند زاگرس هستیم و در عین حال وظیفه دار صیانت از آن و تداوم راه نیاکانمان.

بدیهی است که دفاع و مطالبه گری حقوق هر قومی بر فرزندان آن قوم و عشیره در هر کجای این دنیا واجب است. با توجه به حوزه پوشش گسترده زاگرس در فلات ایران با وسعت ۱۵ استان شامل مناطق شمال غربی- غرب و جنوب غرب و همچنین از لحاظ دارا بودن ذخایرطبیعی و ملی و سرمایه های عظیم نیرو انسانی و بهره مندی از زیرساخت های کلان مستعد توسعه ، و همچین مورد توجه بودن نقش کلیدی این مناطق از لحاظ تاثیرگذاری مستقیم بر رشد اقتصادی- اجتماعی و حفظ امنیت کشور ، ‌تلاشی مضاعف جهت دفاع از حقوق اقوام عزتمند و محروم ساکن در این مناطق با ارزش لازم است.

نظر به اینکه مطالبه گری و جریان سازی هدفمند همواره در مسیر توسعه پیشگام بوده است پروردگار را سپاس می‌گوییم که تلاش چندساله‌ی جمعی از فرزندان نخبه وجوان زاگرس به ثمر نشست و در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ با آغاز فعالیت رسمی ائتلاف ملی زاگرس نشینان در حوزه های علم و فناوری – فرهنگی و اجتماعی – زیست محیطی و منابع طبیعی -اقتصادی و سیاسی، شاهد ثبت برگ زرین دیگری در تاریخ زاگرس هستیم.

ائتلاف ملی زاگرس نشینان به عنوان یک حرکت جدی وسیع، سراسری و فراگیر در سطح ملی خود را موظف به دفاع از حقوق مردم شریف زاگرس نشین می داند و بدین وسیله تشکیل ائتلاف ملی زاگرس نشیان را با حضور اعضای حقوقی و حقیقی نخبه عموما از اساتید دانشگاه و پژوهشگران – سیاستمداران و دولتمردان – اصناف و صنعتگران- بزرگان ایلات و طوایف، انجمن های محلی و ملی مناطق زاگرس نشین اعلام میدارد.

اکنون که این ائتلاف پس از طی جلسات هم اندیشی و همفکری با تصمیم جمعی از نخبگان زاگرس نشین فعالیت رسمی خود را آغاز نموده است خاضعانه از تمامی فعالین دغدغه‌مند زاگرس دعوت می‌نماییم ما را یاری رسانند تا با حراست از این نهال نوپا آن را به درختی به بار نشسته بدل نموده و و جایگاه درخور جامعه زاگرس نشین را احیاء نماییم تا همه با‌هم بتوانیم در سایه آن رشد و تعالی کشور و رفاه مردم این مناطق را شاهد باشیم.

اهداف ائتلاف ملی زاگرس نشینان:

بسترسازی جهت تحقق راهبرد صحیح توزیع سرمایه های ملی در مناطق زاگرس نشین.

کمک به سیاستگذاری صحیح و مطلوب در حوزه سرمایه اجتماعی- اقتصادی و زیست محیطی مناط.ق زاگرس نشین.

جلب توجه صاحب‌نظران، محققان و مسؤولین نسبت به بازتعریف وظایف نهادهای مسؤول در توسعه مناطق زاگرس نشین.

فراهم‌سازی بسترمناسب برای انتقال دانش وتجربیات نخبگان با رویکرد شناسایی عوامل مؤثر و بررسی ابعاد و مؤلفه‌های توسعه مناطق زاگرس نیشن .

افزایش کارآیی و اثربخشی فعالیتهای دستگاههای دخیل، نهادی ها غیر انتفاعی و انجمن های فعال حوزه مناطق زاگرس نشین با افزاریش مشارکت پذیری و هدفمند سازی برنامه ها .

امید است تا با همدلی و همزبانی شاهد رشد و اعتلای مناطق زاگرس نشین کشور عزیزمان باشیم.

سجاد جلیلیان

دبیرکل ائتلاف ملی زاگرس نشینان

اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

آدرس سایت ائتلاف : www.etelafmellizagros.com

رسانه پرسون تنها وظیفه اطلاع رسانی دارد.

289186