معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان:

بستری‌های کرونایی سالمند ۴۰ درصد کاهش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از کاهش 40 درصدی بستری‌های سالمند کرونایی در بیمارستان‌های زنجان خبر داد و گفت: شمار افراد بستری شده بالای ۶۰ سال با توجه به اقدامات انجام گرفته از یک‌هزار و ۸۷۹ نفر در پیک سوم به یک‌هزارو ۲۶ بستری در پیک چهارم بیماری رسیده است.

تصویر بستری‌های کرونایی سالمند ۴۰ درصد کاهش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمدرضا صائینی شامگاه دوشنبه در جلسه مقابله با کرونا، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان برای کنترل ویروس کرونا در حوزه سالمندی از بخشی‌نگری اجتناب کرده و جامع‌نگری را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی کاهش مرگ و میرهای کرونایی به ویژه در قشر سالمندان زنجانی است، اضافه کرد: در این خصوص اقدامات جامع و همکاری تنگاتنگ دستگاههای بین‌بخشی می تواند به کننرل ویروس کرونا منتهی شود.

این مسوول با اشاره به روند فعلی واکسیناسیون سالمندان نیز گفت: در زمان حاضر واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۵ سال همزمان با کشور در این استان نیز آغاز شده است و تلاش می شود این روند در بین رده سنی دیگر شتاب بیشتری بگیرد و از طرفی واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال نیز خرداد امسال در استان به پایان برسد.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات استان اجرای مطلوب طرح بیماریابی هوشمند به ویژه بیماران زمینه‌ای و سالمندان است که با کمک سپاه و بسیج در استان اجرایی شده است، اضافه کرد: در قالب این طرح خانواده‌های دارای سالمند و بیماری‌های زمینه ای رصد و خدمات‌رسانی به سالمندان انجام می‌شود که اجرای این طرح تاکنون موفقیت‌آمیز بوده است.

صائینی افزود: بر این اساس در مجموع در سطح استان از ۷۵ هزارو ۱۶۷ نفر سالمند بالای ۶۵ سال ۶۲ هزارو ۵۷۰ نفر رصد شده که این اقدام نتایجی را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه پیک چهارم کرونایی استان نسبت به هفته‌های گذشته کاهشی شده است، اظهار داشت: طبق تخمین‌ها شمار سالمندان بستری شده پیک چهارم کرونایی بیمارستان‌های استان و درگیری آنان با این بیماری در مقایسه با رده سنی جوان و میانسالان کمتر بود.

صائینی اظهار داشت: این در حالی است شدت پیک چهارم در بستری و سرپایی در استان روند صعودی داشت به طوری که در یک روز ۱۸۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند و در واقع می‌توان گفت حمله وحشتاک ویروس را شاهد بودیم.

این مسوول با بیان اینکه درمان سرپایی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت، ادامه داد: درمان موقت و ادامه روند درمان در منزل انجام می‌شد که اثرگذاری بهتری به دنبال داشت.

صائینی خاطرنشان کرد: در پیک سوم کرونا ۵۴۳ سالمند در استان زنجان فوت کردند که این تعداد در پیک چهارم به ۲۲۳ نفر کاهش یافت که این امر نشان دهنده اقدامات مطلوب برای سالمندان است.

منبع: ایرنا

289174