معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

محموله جدید واکسن کرونا وارد شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از ورود محموله جدید واکسن به استان زنجان خبر داد و گفت: این محموله از امروز در اختیار استان زنجان قرار می‌گیرد.

تصویر محموله جدید واکسن کرونا وارد شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمدرضا صائینی امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا، اظهارداشت: شرایط برگزاری امتحانات نهایی در استان زنجان نسبت به سال گذشته بسیار ارتقا یافته و امکانات و شرایط در نظر گرفته شده نسبت به سال گذشته قیاس مع‌الفارق است.

وی با بیان اینکه تلاش زیادی برای برگزاری مطلوب امتحانات در استان زنجان انجام شده است، افزود: آموزش و پرورش استان برای برگزاری امتحانات از امکانات و فضای خوبی استفاده کرده است.

این مسئول ادامه داد: یکی از افتخارات استان زنجان اجرای مطلوب طرح بیماریابی هوشمند به ویژه بیماران زمینه‌ای و سالمندان است که توسط بسیجیان در استان اجرایی شده است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه در قالب این طرح خانواده‌های دارای سالمند رصد و خدمات رسانی به سالمندان انجام می‌شود، ادامه داد: اجرای این طرح تا کنون موفقیت‌آمیز بوده است.

صائینی با اشاره واکسیناسیون ۶۲ هزار و ۵۷۰ سالمند در استان زنجان، گفت: ۷۵ هزار سالمند در استان زنجان وجود دارد که بیشتر سالمندان استان واکسینه شده‌اند.

وی از کاهش میزان بستری و فوت سالمندان در پیک چهارم کرونا خبرداد و گفت: در پیک سوم کرونا یک هزار و 879 نفر سالمند بالای 60 سال در بیمارستان‌های استان زنجان بستری شدند که این تعداد در پیک چهارم با کاهش 40 درصدی به یک هزار و 26 نفر کاهش یافت.

این مسئول بیان داشت: در پیک سوم کرونا 543 سالمند در استان زنجان فوت کردند که این تعداد در پیک چهارم به ۲۲۳ نفر کاهش یافت که این امر نشان دهنده اقدامات مطلوب برای سالمندان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به انجام ۶۳ هزار و ۱۳۱ تست سریع از اول آذر ماه تا کنون در استان زنجان، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۳ هزار تست پی سی آر نیز در این مدت در استان انجام شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: تا کنون ۸۹ جلسه در خصوص ساماندهی امور سالمندان استان زنجان برگزار شده است که تا کنون ۳۳۱ مصوبه داشته است.

"حسن مظفری" مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم بر اساس دستوالعمل ستاد ملی کردنا به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۸ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در امتحانات نهایی پایه دوازدهم شرکت می‌کنند، افزود: در شرایط عادی ۶۰ حوزه امتحانی برای امتحانات در نظر گرفته می‌شد که این تعداد در حال حاضر به ۱۰۰ حوزه افزایش یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در شرایط عادی امتحانات طی ۱۱ روز برگزار می‌شد که این میزان به ۲۲ روز افزایش یافته و یک هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی برای برگزاری امتحانات کمک می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بیان داشت: با مساعدت شهرداری زنجان ۱۰۰ هزار ماسک به دانش‌آموزان اختصاص یافت و حوزه‌های امتحانی قبل و بعد از امتحان ضدعفونی می‌شود.

مظفری با بیان اینکه ۴ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز در شهر زنجان در ۴۱ حوزه امتحانی امتحان می‌دهند، افزود: ۱۴ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در پایه نهم در امتحانات نهایی شرکت کرده‌اند.

منبع: موج رسا

289076