رئیس مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان همدان خبر داد:

آغاز واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا

رئیس مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان همدان از آغاز واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا از روز گذشته در همدان خبر داد.
تصویر آغاز واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، سید جلال‌الدین بطحایی رئیس مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه از روز گذشته عملیات واکسیناسیون افراد بالای 75 سال در همدان آغاز شد اظهار کرد: مردم باید منتظر تماس و فراخوان کارشناسان بهداشتی باشند.

وی با تاکید بر اینکه افراد گروه هدف از مراجعه خودسرانه و خارج از نوبت به مراکز بهداشتی خودداری کنند افزود: کارشناسان بهداشتی به ترتیب نوبت با افراد بالای 75 سال تماس گرفته و زمان حضور آن‌ها برای انجام واکسیناسیون را اعلام می‌کنند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به اینکه عملیات واکسیناسیون کرونا در 18 مرکز بهداشتی شهرستان همدان انجام می‌شود گفت: افرادی که دارای پرونده الکترونیکی سلامت هستند در نزدیک‌ترین پایگاه محل سکونت خود واکسن را دریافت می‌کنند.

بطحایی با بیان اینکه واکسیناسیون برای رسیدن به ایمنی و کاهش مرگ‌ و‌ میر بیماران انجام می‌شود تصریح کرد: سالمندان جزو گروه‌های پر خطری هستند که تزریق واکسن برایشان ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه واکسن کرونا به اندازه نیاز افراد گروه هدف در استان موجود است گفت: پس مردم برای دریافت واکسن عجله و ازدحام ایجاد نکنند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه در کنار واکسیناسیون افراد 75 تا 79 سال، لکه‌گیری افراد بالای 80 سال هم انجام می‌شود افزود: پس از پایان واکسیناسیون افراد بالای 75 سال، نوبت به گروه سنی بالای 70 سال می‌رسد.

بطحایی درباره واکسیناسیون افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند اظهار داشت: شرط دریافت واکسن این است که حداقل 6 ماه از زمان ابتلای افراد به ویروس کرونا گذشته باشد.

289049