افراطیون، مشکل بشریت!

افراطیون آبروبر همه ادیان، اقوام، مذاهب، مکاتب، کشورها و جناح‌ها هستند. آنها هم آبروی خوبی‌ها و ارزش‌ها را می‌برند و هم خسارت می‌آفرینند و بلای جان آدمیان می‌شوند. حالا نمونه بسیار روشنی از رفتار و کارنامه افراطیون جلوچشم بشریت خودنمایی می‌کند.
تصویر افراطیون، مشکل بشریت!

به گزارش سایت خبری پرسون، جعفر گلابی نوشت: دولت اسراییل که خود رسما افراطی است با تحریک افراطیون صهیونیست و حمایت از آنها خصوصا در اخراج فلسطینیان از خانه‌های‌شان در محله شیخ جراح مسبب آغاز جنگی دوباره و خونین و بی‌شرمانه علیه بزرگ‌ترین زندان جهان در غزه شده و تاکنون به کشتار نزدیک به200 فلسطینی که 52 نفر از آنها کودک و ۳۱ زن بوده‌اند دست زده است. کل تلفات اسراییلیان به 10 نفر رسیده است که نشان می‌دهد این جنگ وحشیانه تا چه حد نابرابر و ضدانسانی است.

می‌گویند حماس از مردم عادی برای سپر انسانی استفاده می‌کند! می‌گویم چطور است همه اعضای حماس در یک جا در بیابانی جمع شوند تا اسراییل به راحتی و خوشحالی و بدون مزاحمت و از روی شوق و شعف همه را در دم کشتار کند و خلاص! ولی آیا در این صورت واقعا این رژیم دیگر کاری به غزه‌نشینان مظلوم ندارد؟ آیا صهیونیست‌ها به این میزان از اراضی که اشغال کرده‌اند راضی می‌شوند؟ بلندی‌های جولان چه؟ همان منطقه‌ای که آقای ترامپ مثل ارباب یک جنگل به آقای نتانیاهو هبه کرده چه؟ اگر ملت آواره و پراکنده فلسطین مقاومت نکند حد یقف اسراییل کجا خواهد بود؟ آیا دولت اسراییل برای قطعنامه‌های تزیینی سازمان ملل و اظهار تاسف‌های دولت‌ها تره هم خرد می‌کند؟ یک سوال جدی‌تر و اساسی که اصل نکته این یادداشت را روشن می‌سازد این است که آیا افراطیون اسراییل حاضرند پای برگه‌ای را امضا کنند که در جهان یک فلسطینی زنده بماند؟ راستی اگر حماس همین راکت‌ها را در اختیار نداشت رفتار دولت فاسد نتانیاهو با غزه‌نشینان چگونه بود؟

مگر صبرا و شتیلا را از یاد برده‌ایم؟ مگر همین حالا علیه راهپیمایان کرانه باختری آتش نمی‌گشاید و پاسخ سنگ را با گلوله نمی‌دهد؟ درواقع افراطیون در تمام عالم در هر دین و مسلک و فکر و اندیشه‌ای منطق ندارند و جز هنگام تنهایی و ترس عقب نمی‌نشینند. تا بساط افراط‌گرایی در دنیا فراهم است کشتار و درگیری و خونریزی به پایان نخواهد رسید. اگر می‌شد برای انفجار مدرسه دخترانه کابل توجیهی تصور کرد برای رفتار اسراییل که یعنی یک دولت است هم می‌توان منطق تراشید. فرق داعش با افراطیون اسراییلی این است که آن بیچارگان خشونتگرا علیه همه و یکجا شوریدند ولی صهیونیست‌های تندرو بلدند که هم بکشند، هم ترور کنند، هم سیاست بورزند، هم لابی‌های‌شان خصوصا در امریکا پول خرج کنند و هم گام به گام جلو بیایند تا از آن سو به نیل برسند و از این سو تا فرات بیایند! افراطیون همه جا مشکل بشریتند و ظاهرا استثنا ندارد.

اگر روزی علما و نخبگان و روسای همه کشورها و ادیان و مذاهب و مکاتب از اسلام تا مسیحیت تا یهودیت تا هندوها و... و فرق مختلف جمع شوند و مثل اعلامیه حقوق بشر اعلامیه‌ای مدون، منقح، قاطع و روشن علیه همه اشکال افراط‌گرایی صادر کنند بشریت نفسی خواهد کشید و برای پایان جنگ‌ها، خونریزی‌ها، کشتارها، شکنجه‌ها، حق‌خوری‌ها و تجاوزها آغازی فراهم خواهد شد.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: اعتماد

289020